مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: در یک سال اخیر 25 مورد صدور پروانه و مجوز جدید، 106 مورد تمدید و 52 مورد ابطال مجوز استاندارد در سطح استان سیستان و بلوچستان داشته ایم
کد خبر: ۸۷۶۲۰۹۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل استاندارد استان به مناسبت گرامی داشست هفته استاندارد برگزارشد گفت:هفته استاندارد از 23 تا 29 مهر ماه، با شعار محوری "استانداردها اعتماد سازند"آغاز شده است.
اسماعیل عاقلی با اشاره به پروژه های اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان افزود: در بحث های عمرانی برای توسعه فضای اداری و آموزشی در ایرانشهر پروژه ای دست اجراست که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.
همچنین در بحث توسعه فضای ازمایشگاهی ، تحقیقاتی برای بافت شناسی صورت گرفته است.
وی اظهارداشت: برای افزایش توان پاسخگویی به مردم در بحث آزمایشگاهی ، موفق به دریافت ۳۷۱ میلیون تومان اعتبار برای راه اندازی یک سری تجهیزات آزمایشگاهی از مرکز شده ایم.
عاقلی گفت: در بخش خصوصی نیز ۱۸ آزمایشگاه تایید صلاحیت شده اند که  ۱۴ آزمایشگاه از آنها با همکاری این اداره کل مشغول به خدمت رسانی هستند.
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان در زمینه  تدوین استاندارد ها بیان کرد: یکی از فعالیت های عمده یا متمرکز ملی و بین المللی اداره استاندارد، تدوین استانداردها  است که سه کمیته متناظر در این خصوص در  استان  تشکیل داده ایم که فی الواقع دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه دریانوردی چابهار به نمایندگی از ما در سطح کشور و بین الملل اظهار نظر در خصوص استانداردها را انجام می دهند.
وی افزود: در سال 95 برای تدوین استانداردها 300 مورد پیشنهاد داشتیم که به کمک اساتید دانشگاه و بخش خصوصی 27 مورد از آنها برای استان مصوب شد تا کار شود که 24 مورد قرارداد شده و در دست تدوین استاندارد قرار دارد.
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان با اشاره به کالاهایی که مشمول طرح استاندارد اجباری هستند تاکیدکرد: در مورد تایید ماهیت و جنس این کالاها از اداره استاندارد اظهار نظر می شود که برای این امر نمایندگی هایی را مستقر در گمرکات مرزی داریم . اگر کالایی تایید نشود از صدور یا ورود کالا جلوگیری می شود.
وی با اشاره به آمار کنترل استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی در یک ساله اخیر در سطح استان گفت: از کالاهای وارداتی و صادراتی ۷۵۴ مورد بازرسی و نمونه برداری داشتیم که 1105گواهینامه و مجوز صادراتی صادر شده است .
همچنین در خصوص کالای وارداتی 1242 مورد بازرسی و نمونه برداری از محموله های وارداتی داشتیم که ۱۶۱۱ مجوز وارداتی صادر شده است.
عاقلی با اشاره به کالاهای تولیدی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تولید کنندگان کالاهایی که مشمول مقررات استاندارد اجباری است در سطح استان شناسایی می شوند و از خط تولید و انبارهای آن ها به صورت تصادفی بازرسی به عمل خواهد آمد، وی ادامه داد: در یک ساله گذشته 747 مورد بازدید فنی از واحدهای تولید تحت پوشش داشتیم و برای ارزیابی و انطباق و آزمون نمونه ۱۱۵۹مورد بازرسی و نمونه برداری انجام داده ایم .
عاقلی اذعان داشت: در یک سال اخیر 25 مورد صدور پروانه و مجوز جدید، 106 مورد تمدید و 52 مورد ابطال مجوز استاندارد در سطح استان سیستان و بلوچستان داشته ایم.
ارسال نظرات