خبرهای داغ:
طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است.
کد خبر: ۸۷۶۲۱۰۰
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از پاوه، طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

 

تولید صنایع دستی از جمله گیوه بافی و قالی بافی و همچنین پرورش زنبور عسل به عنوان نمونه می توانند در اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی را ایفا کنند که در این رابطه گزارشی از وضعیت چنین طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان پاوه ارائه می گردد.

پرورش زنبورعسل با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولید کننده می‌تواند در شهرستان به عنوان شغلی مناسب محسوب شود.

پرورش زنبور عسل از حرفه هایی است که مردم این شهرستان، آن را به عنوان شغلی پر درآمد محسوب می کنند.

مختار احمدی از کسانی است که توانسته است در این زمینه موفق عمل کند در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: من از کودکی علاقه خاصی به طبیعت و زنبورداری داشتم و به همین خاطر از چندین سال قبل هم تعدادی زنبور عسل را پرورش داده ام و تا به اکنون نیز این حرفه را ادامه داده ام.

وی با بیان اینکه با در نظر داشتن شرایط آب و هوایی ، زنبور ها را به تناسب از پاوه به دیگر نقاط شهرستان انتقال داده ام افزود: با علاقه خاصی که داشتم بعد از گذشت چند سال موفق شدم تعداد زنبور عسل ها را هر ساله افزایش بدهم.

وی ادامه داد: زنبورداری از لحاظ اقتصادی و کاری دارای مزایای بسیاری است به طوری که فرد بدون اجبار، در هر ساعت و زمانی و هرگاه اراده کند می تواند نسبت به کندوها سرکشی کند و از سهولت بالایی برخوردار است و در این زمینه نیز گواهینامه های مهارت را از سازمان مربوطه دریافت کرده ام.

وی تصریح کرد: شهرستان پاوه به دلیل دارا بودن طبیعت بکر و آب و هوای مناسب،  منطقه مناسبی برای پرورش زنبورعسل است ولی با این حال باز در بعضی از فصول سال کندوها را به مناطق دیگر منتقل می کنیم به همین خاطر عسل تولیدی ما طبیعی و با کیفیت تر است.

احمدی خاطر نشان ساخت: یکی از معضلات اساسی تولید کنندگان عسل طبیعی، عسل های تقلبی و شکری موجود در بازار است هر چند باید در زمانی معمولا در فصل زمستان که این زنبور به تولید عسل نپرداخته ، باید آنها را با شکر تغذیه نمود اما دادن شکر به این زنبور ها در بهار و تابستان قطعا عسل نامرغوبی را تولید خواهد کرد.

وی با بیان اینکه زنبور داری به عنوان شغل دوم من محسوب می شود افزود: ادولات لازم برای پرورش زنبورها هم در حد بالایی است و این هم در سالهایی که تولید عسل نداشته ایم، تنها ضرر را برای ما به دنبال دارد.

وی در پایان با بیان اینکه با دریافت تسهیلات بسیج سازندگی به کار خودم توسعه داده ام گفت: امیدوارم که مراحل ارائه تسهیلات را برای کسانی که قصد راه اندازی چنین طرحهایی دارند، آسان نموده بلکه رغبتی برای آن افراد باشد که در کمترین زمان مکن به این طرح ها روی بیاورند نه با ارائه دیر هنگام آن، از راه اندازی طرح پشیمان شوند.


 
ارسال نظرات