مدير حوزه علمیه نجمیه سرخه:
مدير حوزه علمیه نجمیه سرخه گفت: نخستين گام برای اینکه بتوانیم به مقام سیر و سلوک الی الله و خداشناسی برسیم و به خدا محوری نزدیک شویم، خودشناسي است.
کد خبر: ۸۷۶۲۱۲۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سرخه، فاطمه عربی در گردهمايي هیئت عاشقان ولایت كه با حضور بانوان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: یکی از کارهای بسیار شایسته و ارزشی که تحت دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب انجام گرفت تشکیل حلقات صالحین بود که این مهم با هدف صالح پروری و تربیت انسان های صالح برای کادرسازی اسلامی صورت پذیرفت.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم به مقام سیر و سلوک الی الله و خداشناسی برسیم و به خدا محوری نزدیک شویم و بتوانیم در این حلقات افرادی خدا محور تربیت کنیم نخستین گام ما خودشناسی است که پیامبر(ص) فرموده اند«هرکس خودش را بشناسد می تواند خدای خود را بشناسد» و آيت الله بهجت فرمودند«كليد خداشناسي، خودشناسي و خويشتن شناسي است»؛ در مقام خودشناسي هدف ما شناخت روح والاي انساني است.

مدير حوزه علمیه نجمیه سرخه با بيان اينكه يك دسته از آيات قرآن به جايگاه والاي انسان اشاره دارد؛ افزود: خداوند فرموده اند« من مي خواهم در روي زمين براي خود جانشين تعيين كنم، من از روح خود در انسان دميدم و در برابر آن آياتي قرار دارد كه جايگاه پستي را براي انسان ها در نظر گرفته است جايگاهي همچون چهارپايان».

عربي افزود: شهيد مطهري فرموده است«تمام جايگاه انسان در قرآن رفيع است گاه انسان با نوع مديريت و معماري خود جايگاه خويش را تغيير مي دهد».

وي بيان داشت: اگر نگرش ما حيواني و مادي باشد خروجي آن افرادي چون شمر و حجاج بن يوسف ثقفي خواهند بود؛ ما اگر قرار است به خدا برسيم و تهذيب نفس داشته باشيم قبل از هرچيزي ابتدا بايد خود را بشناسيم اگر خودمان را شناختيم زندگي ما صبغه الهي پيدا مي كند و اگر از خدا و اهل بيت جدا شديم، شيطان بر ما حاكم خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها