بِه؛ کیلویی 12 هزار تومان!

برخی از فروشندگان کوچه و خیابان های شهرستان کوثر، میوه بِه(هیوا) که برند کیفیت کشوری را داراست و استراتژیک ترین میوه شهر گیوی عنوان می شود را با قیمت 12 هزار تومان به میهمانان و مسافران می فروشند؛ درحالی که حتی در این آشفته بازار رکود و تورم، میوه ای نیست که یک کیلوی آن بالای 7 هزار تومان باشد.
کد خبر: ۸۷۶۲۱۲۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، این روز ها فصل برداشت میوه بِه( هیوا)، استراتزیک ترین میوه کوثر از باغات شهرستان است، بطوری که این میوه مشتری خاص خود را در باغات یا کنار جاده های مواصلاتی و ارتباطی دارد.

ولی متاسفانه برخی از سودجویان از نام و عنوان این میوه که برند کیفیت کشوری را دارد سوء استفاده کرده و به بهانه میوه مرغوب، "بِه"را به قیمت گذاف (کیلویی 12 هزار تومان) به میهمانان و مسافران در شهرستان می فروشند.

این درحالی است که در هیچ یک از نقاط منطقه میوه ای مرغوبتری نیست که قیمت آن بیش از 7 هزار تومان باشد!

"بِه" فروشان در مناطقی چون سه راهی فاراب(جاده اردبیل - سرچم)، ورودی و خروجی گیوی به خلخال، داخل شهر گیوی و باغات شهر بساط کرده اند و مسافران و میهمانان می توانند با قیمت مناسب میوه مرغوب خود را از باغات یا از فروشندگان معتبر در محوطه شهر گیوی خریداری کنند.

مسافری در سه راهی فاراب به خبرنگار کوثرخبر گفت: مسافر استان اردبیل هستم و چون شنیده بودم "بِه" شهر گیوی مرغوب است قصد خرید چند کیلویی از فروشندگان را داشتم که متاسفانه با قیمت گذاف این میوه مواجه شدم و فقط یک کیلو و نیم، به اندازه خوردن در اتومبیل خریداری کردم.

وی اضافه کرد: بهتر است مسئولین نظارتی شهرستان و استان نسبت به تعیین قیمت های مناسب به فروشندگان این میوه مرغوب حداقل در میهمان نوازی و خدمات رسانی به گردشگران اقدامات شایسته ای را انجام دهند.

در پی این موضوع نزد فروشنده "بِه" در شهر گیوی رفتیم تا علت این گرانی را جویا شویم که با حرفه های تامل برانگیز وی مواجه شدیم.

مهدی که "بِه" ها را از باغات خود آورده و در کنار جاده شهر گیوی بساط کرده است می گوید: میوه مرغوب "به" به هیچ عنوان 12 هزار تومان نبوده و به قیمت مناسبی به اهالی شهر و مسافران و میهمانان فروخته می شود.

وی افزود: متاسفانه برخی هستند که این میوه استراتزیک را به قیمت اندک از باغات خریداری می کنند و به قیمت خداتومان به مردم و مسافرین می فروشند که اصلاً اقدام شایسته ای نیست.

این فروشنده "بِه" خاطر نشان کرد: این اقدام تاسف بار برخی از فروشندگان که به نوعی غیر بومی شهر گیوی هستند و در حاشیه های شهر اقدام به فروشندگی می کنند اصلاً جایز نیست؛ چرا که نه تنها عنوان شهر گیوی را که با نام "بِه" مزین شده است خدشه دار می کند، بلکه میهمانان و مسافران را هم از مردم این شهر آزرده خاطر کرده و نام باغداران را نیز زیر سوال می برند که امیدواریم مسئولین شهرستانی در رفع این مشکل شهرستانی حداکثر تلاش خود را برای کنترل قیمت این محصول انجام دهند.

به گزارش کوثرخبر، انتظار می رود برخی از فروشندگانی که در راههای مواصلاتی و ارتباطی اقدام به فروش میوه "بِه" کرده اند انصاف را رعایت کرده و مسئولین نیز برای نظارت بر قیمت این میوه در بازار اقدامات شایسته ای انجام دهند.

بِه؛ کیلویی 12 هزار تومان!
بِه؛ کیلویی 12 هزار تومان!


ارسال نظرات
آخرین اخبار