طبیعت بکر گرمی با خوراكي سفید رنگ بنام "قارچ"

طبیعت بکر و بخشنده گرمی در دل خود، خوراكي سفید رنگ و لطيفي به خوش طعمی قارچ در خود جای داده است.
کد خبر: ۸۷۶۲۱۳۳
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل از سیفار، طبیعت بکر و بخشنده گرمی در دل خود، خوراكي سفید رنگ و لطيفي به خوش طعمی قارچ در خود جای داده است.

هر ساله از نیمه دوم فروردین ماه تا اواسط اردبیهشت و از مهرماه تا دهه دوم آذر ماه بسته به بارش های فصلی وقتی طبيعت رنگ و جلاي تازه ای به خود مي گيرد، در منطقه بکر شهرستان گرمی و بخش های تابعه همواره عده ای از افراد در اين طبیعت زیبا و بکر، کنجکاوانه در جستجوی قارچ که طرفداران زیادی هم دارد در حال گردش هستند.

وقتی حرف از قارچ به میان می آید،‌ ذهن بیشتر افراد معمولا به سوی قارچ های خوراکی پرورشی صدفی و دکمه ای کشیده می شود ولی این افراد به دنبال قارچ که به زبان محلی "گوبلک" گفته می شود هستند این قارچ خودرو با داشتن طعم و بو و بافت مطبوع، تفاوتی کاملا مشخص با قارچ های پرورشی دارد و بسیاری از افراد محلی را به این منطقه می کشاند به طوری که با خوردن یکبار از این محصول مشتری آن می شود و هر ساله با آغاز رویش گوبلک عزم جزم کرده تا پی آن برود.

آب و هوای معتدل پاییزی و طبیعت زیبا و بکر دست نخورده این منطقه باعث می شود که کسی در خانه ننشیند و برای تجربه آرامش و بیرون آمدن از ساعت تکراری، از قارچ محلی برای یکبار هم که شده استفاده کند.

قارچ در تمام دنیا به دلیل طعم و مزه مطلوب و سرعت و سهولت در آشپزی جایگاه ویژه ای در سبد غذایی همه افراد حتی افراد دارای رژیم‌های خاص غذایی دارند و به عنوان غذای اصلی یا جنبی به شکل پخته در انواع پیش‌غذاها‌، سوپها، خوراکها، ساندویچ‌ها و سالادها مصرف می‌شود.

قارچ در طب سنتی، مصارف بسیاری داشته است، به این ترتیب که این سبزی برای قلب بسیار مفید است و مقاومت بدن را در برابر عفونتهای ویروسی افزایش می دهد، به علاوه یک ماده غذایی بسیار مناسب برای رفع خستگی است.

به گفته متخصصان، قارچ خوراکی سرشار از انواع ویتامین‌ها‌، پروتئین، چربیهای محلول به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و در تنظیم فشار خون و کاهش بیماریهای قلبی كمك مي كند.

اگر شما هم می خواهید در کنار پیاده رویی و طبیعت گردی از این نوع ماده غذایی استفاده کنید در طبیعت زیبا و بکر روستاهای گرمی از جمله طبیعت قوزلو، آلیله، اینی علیا و سفلی و وسطی، اضماره، مغوان، بیلداشی، چلک، آرانچی، تولون و اوماسلان و... بگردید.



 

ارسال نظرات