مدیرکل محیط‌زیست استان لرستان گفت: لرستان پس از 10 سال در برنامه کوهستان زاگرس مرکزی قرار گرفت .پس از ۱۰ سال پیگیری استان لرستان در برنامه کوهستان زاگرس مرکزی که‌ ناحق از این طرح کنار گذاشته‌شده بود قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۶۲۱۹۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،فتحی بیرانوند افزود: پس از ۱۰ سال پیگیری استان لرستان در برنامه کوهستان زاگرس مرکزی که‌ ناحق از این طرح کنار گذاشته‌شده بود قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در هفته آتی  نشست مشترک با موضوع تفاهم‌نامه فی‌مابین و اجرای برنامه حفاظت و توسعه پایدار زاگرس مرکزی در سازمان برنامه‌وبودجه کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل محیط‌زیست استان لرستان: این نشست به‌منظور ایجاد ساختار اداری نظام مدیریت بین بخشی و فرا بخشی و پیش‌بینی تمهیدات لازم با توجه به فرآیند شروع برنامه ششم توسعه و روش‌های تأمین منابع و اعتبارات موردنیاز برنامه‌های اجرایی است که با حضور استان‌های زاگرس مرکزی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت برنامه عمران ملل متحد و صندوق تسهیلات جهانی محیط‌زیست، اقدام به طراحی و اجرای طرح حفاظت از تنوع زیستی در چشم‌انداز زاگرس مرکزی باهدف حفاظت از تنوع زیستی در سیمای حفاظتی زاگرس مرکزی از طریق تلفیق حفاظت همراه با توسعه پایدار نموده است.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: رویکرد اصلی در تدوین برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی همسو نمودن حفاظت از تنوع زیستی و بهره‌برداری پایدار با فعالیت در بخش‌های کشاورزی، جنگل‌ها، مراتع، آب، توسعه زیرساخت‌ها و گردشگری در چشم‌انداز کوهستان مرکزی است.

وی هدف از تدوین این سند را تقویت معیشت و محرکی برای توسعه اقتصاد در منطقه از یک‌سو و حفاظت از تنوع زیستی توأمان با توسعه پایدار دانست و خاطرنشان کرد: اجرای طرح حفاظت از تنوع زیستی در چشم‌انداز زاگرس مرکزی با مشارکت کلیه ذینفعان و ذی‌ربطان در سطوح ملی و استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس و کهکیلویه و بویراحمد در سال  86 آغاز به کارکرد درحالی‌که لرستان را از این طرح حذف کرده بودند.

وی گفت: در تعریف زاگرس مرکزی آمده است زاگرس مرکزی در امتداد شمال غربی به جنوب شرقی از دره رودخانه خرم‌آباد تا کوه‌های شرقی کویر مروست و شمال دریاچه بختگان و رودخانه دالکی ادامه دارد.

 

ارسال نظرات