خبرهای داغ:
كارشناس مذهبي گفت: برائت و بيزاري ما نسبت به دشمنان اهل بيت (ع) نبايد كوركورانه و بدون شناخت باشد؛ چه بسا اگر اينگونه باشد آنگاه پيروي و حب ما به عنوان دوستان اهل بيت(ع) بدون شناخت و سطحي خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۶۲۲۳۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، حجت الاسلام والمسلمين ميري در نشست بصيرتي كه با حضور  پاسداران سپاه استان سمنان در حسينيه شهداي اين يگان برگزار شد، اظهار داشت: بايد مفاهيم اعتقادي و آنچه را بر زبان جاري مي كنيم همراه با شناخت و آگاهي باشد و معنا و مفهوم آن را به درستي درك كنيم.

وي يكي از اين مفاهيم را برائت و بيزاري جستن از بدي ها و گناه عنوان كرد و افزود: برائت و بيزاري ما نسبت به دشمنان اهل بيت (ع) نبايد كوركورانه و بدون شناخت باشد؛ چه بسا اگر اينگونه باشد آنگاه پيروي و حب ما به عنوان دوستان اهل بيت(ع) بدون شناخت و سطحي خواهد بود.

اين كارشناس مذهبي گفت: يكي از راه هاي شناخت و برائت جستن از دشمنان همانا بررسي عملكرد جبهه و سپاه كفر و عناد است؛ يعني پستي و پلشتي انسان هاي دنيا پرست را بايد ببينيم و بشناسيم تا به درك خوبي از خوبي ها و زيبايي هاي معنوي برسيم.

حجت الاسلام ميري با بيان اينكه ريشه گناه وجود انسان هاي گناهكار است، بيان داشت: وقتي لعن عمر بن سعد را بر زبان جاري مي كنيم بايد بشناسيم و بدانيم كه اين عمر بن سعد چه كرده است و بازد زندگي و حالات گذشته اش را بازخواني كنيم كه چه شده است كه عمربن سعد لايق لعن شده و از رحمت واسعه خداوند فاصله گرفته است.

وي افزود: لعن يك خواسته و دعا در مواجهه با انسان هاي بد است بدين معنا كه از خدا خواسته مي شود كه رحمت از اين انسان بد گرفته شود و عذاب اليم شامل حالش شود.

اين كارشناس مذهبي بيان داشت: لازمه خواسته ها و دعا در حق انسان هاي خوب و بد نيز آن است كه وقتي دعايي خوب يا بد در حق كسي مي كنيم؛ ابتدا مفهوم و معناي رحمت و لعنت و عذاب را درك كنيم و به شناختي درست برسيم و بايد گفت تنها در صورت اين شناخت عميق و درك صحيح است كه مي توانيم به لذت معنويات دست يابيم و همه وجودمان در تمناي دريافت رحمت واسعه خداوند باشد و با تمام وجود از عذاب و لعنت هراس داشته باشيم و از آن برائت بجوييم.

حجت الاسلام ميري با بيان اينكه تأكيد بر مفاهيم و شناخت واقعي آن انسان را بصير و بيدار و آگاه مي كند، افزود: ما نسبت به دشمنان اهل بيت(ع) يكي از چيزهايي كه لازم داريم برائت و بيزاري جستن است؛‌ چرا كه جبهه كفر اتباع يزيد و يزيديان هستند و افرادي متكبر و مستكبر هستند؛ همچنان كه امروز اين استكبار در مستكبران عصر حاضر وجود دارد و ما به شدت از آنها همچون آمريكا و اسرائيل برائت مي جوئيم.

وي اظهار داشت:‌انسان هاي پست و فرومايه تحت ولايت شيطان و انسانهاي دنيا پرست هستند و يك ديندار واقعي بايد در او برائت از چنين انسان هايي مشهود باشد؛ يعني دينداران جامعه نبايد شعارگونه عمل كنند و بايد خود را اصلاح كنند تا بتوانند در ديگر افراد جامعه تأثيرگذار باشند.

اين كارشناس مذهبي گفت: انسان گناهكار با هر گناهي كه مرتكب مي شود فاصله خود را با اولياء طاغوت و شياطين كم مي كند؛ بنابراين اگر مي خواهيم حكومت اسلامي به جلو حركت كند و به حكومت مهدوي متصل شود؛ بايد از جبهه كفر و هر گونه بدي و زشتي و گناه است فاصله بگيريم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها