خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شال گفت: بزرگترین ویژگیهای یاران سیدالشهداء (ع) این بود که موقعیتی را که در آن قرار داشتند به خوبی درک کردند و موقعیت حساس خود را شناختند.
کد خبر: ۸۷۶۲۲۷۳
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوئین زهرا، حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی در مراسم عزاداری هیئت محبان اهل بیت شهرک کارمندان با بیان اینکه انسان باید درک و فهم صحیحی از وضعیت موجود داشته باشد گفت: یکی از بزرگترین ویژگیهای یاران سیدالشهداء (ع) این بود که موقعیتی را که در آن قرار داشتند به خوبی درک کردند و موقعیت حساس خود را شناختند.
وی وظیفه شناسی همراه با موقعیت شناسی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر انسان موقعیت را بدرستی شناخت ولی متناسب آن عکس العمل نشان نداد سودی به حال وی نخواهد داشت و وظیفه شناسی اولین مقوله موقعیت شناسی است.
موسوی شالب مطرح کرد: جامعه باید بر اساس معیارهای امام حسین (ع) تربیت شود که اگر این کار بدرستی انجام شود جامعه آماده ظهور حضزت مهدی (عج) خواهد شد.
این کارشناس مذهبی مهم ترین درس یاران امام حسین (ع) را داشتن روحیه ایثار و از خودگذشتگی دانست و ابراز داشت: اگر روحیه ایثار اصحاب امام حسین (ع) در جامعه رواج پیدا کند جامعه به سوی آرمانهای الهی پیش خواهد رفت همان روحیه ای که در دفاع مقدس ما را به پیروزی رساند.
امام جمعه موقت شال در پایان یادآور شد: ما باید سبک زندگی امام حسین (ع) را در زندگی شخصی و اجتماعی خود پیاده کنیم زیرا برای دستیابی به یک جامعه آرمانی سیره و روش حسینی نیاز است.
2001/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها