خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر لزوم فرماندهی قرارگاه مهم راهبردی فرهنگی کشور از سوی حوزه‌های علمیه و روحانیت تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۶۲۳۱۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی با تاکید بر اینکه در خصوص مسأله فرهنگ و اصلاح وضعیت فرهنگی، مسؤولیت اصلی بر دوش روحانیت و حوزه‌های علمیه است، اظهار کرد: البته در این باره نهادها و ارگان‌هایی نیز مسؤول هستند؛ اما به هر حال باز هم مسؤولیت اصلی با روحانیت است چه آن که پاسدار حریم دین و حافظ فرهنگ اسلامی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از شؤون جدی روحانیت، تلاش در مسیر ساماندهی وضعیت فرهنگی نظام است گفت: آنچه امروز می بینیم این است که چون نهادهای فرهنگی مختلف وجود دارند و هر کدام نیز بخشی از وظایف را برعهده گرفته‌اند، به تدریج حوزه از صحنه مدیریت فرهنگی کشور خارج شده و این در حالی است که اساساً فرماندهی و مدیریت قرارگاه راهبردی فرهنگی باید در اختیار روحانیت و حوزه‌های علمیه باشد.

وی اضافه کرد: با این وجود در وضع کنونی، قدرت مالی و سیاسی و اجرایی و نیز ظرفیت‌های اجتماعی چنان در جامعه و کشور ما پراکنده شده که امکان ساماندهی مطلوب آن میسر نیست.

عضو انجمن کلام اسلامی حوزه افزود: بخشی از ولنگاری فرهنگی که مورد هشدار و تذکر دلسوزانه مقام معظم رهبری است، ریشه در ولنگاری مدیریت نهادهای فرهنگی دارد. دشمن نیز از شکاف پدید آمده به این خاطر و همچنین عدم وجود ساماندهی خوب و مدیریت مطلوب فرهنگی، نهایت سوء استفاده را می‌کند.
ارسال نظرات