رئیس ستاد یادواره شهید ناصری گفت: کتاب "گمنام مزار شریف" با محوریت زندگی شهید ناصری رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۲۳۲۰
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار علی مولوی‌حقیقی ظهر امروز در نشست خبری ستاد یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید "محمد ناصر ناصری" که در محل موسسه آهسته گام مشهد برگزار شد، اظهار داشت: فرمایشات راهبردی مقام معظم رهبری درباره زنده نگه داشتن یاد شهادت یک تکلیف و مسیری روشن در این راستا برای ما تببین می‌کند و برگزاری یادواره‌ها می‌تواند می‌تواند جهتی برای حرکت جامعه در مسیر شهدا باشد.

وی افزود: شهید ناصری از جمله سرداران و فرماندهان به‌نام و گمنام است؛ به‌نام از جانب حسن خلق، خوش‌رویی با مردم و حسن مدیریت و گمنام به لحاظ نحوه و مکان شهادت.

مولوی با بیان اینکه شهید ناصری فقط متعلق به خراسان و ایران نیست، تصریح کرد: وی متعلق به جهان اسلام است چرا که در دفاع از اسلام و ملت مظلوم افغانستان به میدان مبارزه با کمونیست، استعمار و استثمار رفت و در این مسیر به شهادت رسید.

رئیس ستاد یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید ناصری افزود: هریک از شهدای ما دایرة المعارفی هستند که درون خود ناگفته‌هایی برای انقلاب دارند که بخشی از این ناگفته‌ها را فقط در وصیت‌نامه‌های آنان می‌توان دید.

وی با بیان اینکه وصیت‌نامه شهدا موضوعاتی نظیر سبک زندگی، نحوه عمل آنان به فرمان امام (ره) و مدیریت و رفتار انقلابی آنان را در برمی‌گیرد خاطرنشان کرد: این مطالب باید به نسل جدید انتقال یابد در این راستا برگزاری یادواره‌ها یک فرصت برای جامعه و یک موهبت برای کسانی است که در این برنامه شرکت می‌کنند.

مولوی با بیان اینکه «مجاهد بدون مرز» تعبیر زیبایی در وصف شهید ناصری است گفت: شهید ناصری و همه شهدا پرچم‌داری دفاع از ولایت و انقلاب را تا لحظه شهادت در دست خود نگه داشتند و راه شهدا حیات جامعه را تضمین می‌کند پس باید در برگزاری یادواره طوری عمل کنیم که شهدا را به درستی به جامعه معرفی کنیم.

رئیس ستاد یادواره سردار شهید ناصری تصریح کرد: یادواره شهید ناصری یک برنامه کاملاً مردمی است که با ترکیبی از همرزمان شهید و مدیران فرهنگی و سیاسی که در مقطعی که شهید ناصری در خراسان‌جنوبی مسئولیت داشت، باهم آشنا شدند، برگزار می‌شود.

وی افزود: ستاد اجرایی این یادواره شامل 8 کمیته اجرایی، فرهنگی، امور شهرستان‌ها، اسکان، روابط‌عمومی، سازمان‌ها و ادارات، دانشگاه‌ها و روحانیت و برنامه‌ریزی می‌شود که در قالب موسسه فرهنگی شهید ناصری فعالیت خود را آغاز کرده است.

مولوی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم با سپاه، بنیاد شهید، شهرداری، صداوسیما و غیره گفت: در راستای اطلاع رسانی از ظرفیت فضای مجازی نیز به‌خوبی استفاده می‌کنیم به طوری که قبل و در حین مراسم تمام اقدامات و برنامه‌ها به اطلاع مخاطبان برسد.

رئیس ستاد یادواره سردار شهید ناصری خاطرنشان کرد: طراحی آثار ماندگاری در قالب نقاشی دیواری در میدان احمد‌آباد مشهد انجام می‌شود همچنین بزرگ‌راهی به نام سرلشکر پاسدار شهید محمدناصر ناصری نام‌گذاری شده که از تابلو و تندیس آن رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب گمنام مزار شریف در جریان برگزاری یادواره شهید ناصری گفت: این کتاب شامل موضوعاتی نظیر زندگینامه، فعالیت‌ها و مبارزات، سوابق مدیریتی‌ و انقلابی و نقش شهید ناصری در بیداری اسلامی می‌شود. مراسم یادبود سالگرد ایشان در مرداد‌ماه در زادگاهش، بیرجند برگزار شد و این یادواره باتوجه به اینکه ایشان فرماندهی وقت سپاه قدس در مشهد را برعهده داشتند در مشهد برگزار می‌شود.

رئیس ستاد یادواره سردار شهید ناصری تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش و ائمه جمعه و جماعات، فضاسازی یابود شهید ناصری در مساجد و مدارس با اولویت مدارس شاهد انجام می‌شود.

وی درباره مهمانان حاضر در یادواره سردار شهید ناصری گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت خارجه و فرماندهان سپاه از مدعوین کشوری و نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، نمایندگان شورای تامین و مدیران اجرایی از مهمانان استانی این یادواره هستند. اطلاع‌رسانی‌ها در خراسان‌جنوبی نیز شده و حدود 400 نفر از مدیران و مسئولان این استان نیز به یادواره دعوت شدند.

رئیس ستاد یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید ناصری تصریح کرد: یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید محمد ناصر ناصری پنجشنبه 29 مهرماه در حسینیه امام خمینی (ره) مشهد مقدس از ساعت 18 تا 21 برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها