پیش بینی می شود امسال از مجموع سطح زیر کشت باغات بارده انار در شهرستان طارم بیش از 14 هزار و 150 تن محصول برداشت شود.
کد خبر: ۸۷۶۲۳۲۵
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: در حال حاضر حدود یک هزار و 731 هکتار باغ انار در شهرستان طارم وجود دارد به طوری که یک هزار و 416 هکتار از این سطح بارده است.

علی رضا عماری با بیان اینکه انار از لحاظ سطح زیر کشت و اهمیت اقتصادی رتبه دوم را در بین محصولات باغی شهرستان طارم داراست، تصریح کرد: عملیات برداشت این محصول همه ساله از اواخر شهریور ماه در ارقام زودرس شروع شده و تا اواسط آبان ماه ادامه می یابد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال از مجموع سطح زیر کشت باغات بارده انار در شهرستان طارم بیش از 14 هزار و 150 تن محصول برداشت شود که از این میزان 11 هزار و 320 تن جهت مصرف تازه خوری و 2 هزار و 830 تن برای تهیه رب انار مورد استفاده قرار می گیرد.

عماری با اشاره به فعالیت بیش از 3 هزار خانوار بهره بردار انار طی سال جاری در شهرستان طارم عنوان کرد: امسال بیش از 19 هزار نفر روز در کار برداشت انار در این شهرستان مشغول بوده و از این طریق درآمد کسب می کنند به طوری که پیش بینی می شود درآمد حاصله از برداشت انار به 212 میلیارد ریال برسد.

وی ملس شیرین، ملس ترش، پوست سیاه، شاه بار، میخوش، دوستی، زاغ، پوست کدویی، ترش جنگلی و ترش محلی را از جمله ارقام انار کشت شده در شهرستان طارم برشمرد و اضافه کرد: بازار مصرف انار تولیدی شهرستان علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور نیر ارسال می شود.

ارسال نظرات