خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج ناحیه دانشجویی قزوین:
مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی قزوین اذعان کرد:عزاداری درست موجب آگاه‌سازی جامعه و تاثیرگذاری مثبت بر روی افکار عمومی جامعه می‌شود و حتی پخش این مراسمات به صورت زنده و بین‌المللی تاثیرات مثبت خارجی را نیز به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۶۲۳۳۰
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

حجت‌الاسلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج ناحیه دانشجویی استان قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، اظهار کرد: عزاداری برای سیدالشهدا عمق فاجعه‌ای را که بر امام و یارانش وارد شده را یادآوری کرده و انسان را متاثر می‌کند.

وی واقعه عاشورا را فاجعه‌ای تاریخی عنوان کرد و افزود: عزاداری و گریه برای امام حسین(ع) و یارانش موجب پالایش روح انسان می‌شود.

این مسئول ضمن بیان فواید گریه از منظر پزشکی تشریح کرد: گریه موجب آرامش روح انسان می‌شود و گریه‌ای که مقدس و در جهت رضای خدا باشد پاکی، لطافت و آرامش روح را دوچندان می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی قزوین با اشاره به روایات تصریح کرد:گریه با بصیرت و گریه برای اباعبدالله‌الحسین(ع) مفید و باارزش بوده و در دین اسلام نیز بسیار به آن تاکید شده است.

مصائبی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) مطرح کرد: گریه کردن برای امام حسین(ع) حتی اگر به اندازه پر مگسی باشد موجب خاموشی آتش، وجوب بهشت، بخشیده شدن گناهان و اجر و پاداش بسیار می‌شود.

وی عزاداری برای سید و سالار شهیدان را با آثار وضعی متعدد همراه دانسته و خاطرنشان کرد: حتی اگر با انبوهی از مشکلات نیز وارد مراسمات عزاداری اباعبدالله شویم، هنگام خارج شدن حتما احساس سبکی و آرامش خواهیم کرد.

این مسئول در خصوص ثارالله بودن امام حسین(ع) تشریح کرد: امام حسین(ع) ثارالله است و تمام هستی و زندگی خود را در یک روز تقدیم خدا کرده است لذا گریه برای ایشان بسیار سفارش شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی قزوین با اشاره به سخن امام صادق(ع) سبک و نوع عزاداری‌های حسینی را بسیار مهم دانسته و اضافه کرد:واقعه عاشورا را مطابق با واقعیت، به همان سبک سنتی و همانطور که اتفاق افتاده است بیان کنید تا تاثیرگذار باشد.

مصائبی قیام عاشورا را بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: در عصر امروز نیز بیان واقعیات روز عاشورا از بزرگترین معروفات و جلوگیری از پیشبرد خرافات در جامعه از بزرگترین نهی از منکرها می‌باشد.

وی عزاداری به شیوه صحیح را نوعی امر به معروف و نهی از منکر دانسته و ابراز کرد: عزاداری درست موجب آگاه‌سازی جامعه و تاثیرگذاری مثبت بر روی افکار عمومی جامعه می‌شود و حتی پخش این مراسمات به صورت زنده و بین‌المللی تاثیرات مثبت خارجی را نیز به دنبال خواهد داشت.

این مسئول در خاتمه تاکید کرد: عزاداری و مرثیه‌سرایی صحیح سبب می‌شود که حقانیت اباعبدالله به گوش تمام جهانیان برسد و برای کسانی که هنوز اسلام را درک نکرده و یا ناآگاه هستند، فرصتی مناسب است.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها