خبرهای داغ:
امام جمعه آوج اذعان کرد: اصلاح امت اسلامی از طریق امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین علل قیام امام حسین(ع) بوده است.
کد خبر: ۸۷۶۲۳۵۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

حجت‌الاسلام سید ضیاءالدین هاشمی امام جمعه شهرستان آوج، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین اظهار کرد: قیام اباعبدالله(ع) در روز عاشورا تاثیر بسیاری بر روح و جان همه انسان‌ها دارد.

وی علت اصلی قیام عاشورا را اصلاح امت اسلامی عنوان کرد و گفت: اصلاح امت اسلامی از طریق امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین علل قیام امام حسین(ع) و نپذیرفتن بیعت یزید بوده است.

این مسئول  عمل کردن به امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین درس عاشورا برای همه نسل‌ها  دانسته و تصریح کرد: امام حسین(ع) حاکمیت غیرخدا و طاغوت را بزرگترین منکر و امر به معروف و نهی از منکر را بزرگترین تکلیف انسان‌ها می‌داند.

امام جمعه آوج تبیین کرد: سیدالشهدا تمام هستی و موجودی خود را برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تقدیم کرده است و ما نیز به تبعیت از ایشان باید با تمام توان خود در این عرصه قدم بگذاریم.

هاشمی نقش مسلمانان را در صدور پیام عاشورا بسیار موثر بیان کرد و افزود: امروز بر ما که در حکومت جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم واجب است که تا اجرای کامل معروفات در جامعه، حکومت، کشور و جهان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اجرای معروف، امر به معروف، مبارزه با منکر و نهی از منکر از وظایف همه انسان‌ها می‌باشد و تا دستیابی به جامعه ایده‌آل و آرمانی تعطیل نخواهد شد.

این مسئول در خاتمه تاکید کرد: همه ما باید نسبت به منکراتی که در جامعه، خانواده و حتی مسئولین اتفاق می‌افتد حساس باشیم و هرکس به مقدار توان و آگاهی خود در این عرصه باید تلاش کند.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها