باید تلاش شود از وقوع جرم در جامعه پیشگیری به عمل آيد و این موضوع بعنوان فرهنگ عمومی در ميان كاركنان نیروی انتظامی نهادينه شود.
کد خبر: ۸۷۶۲۵۱۳
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در همایش کلانتری ها و فرماندهان پاسگاه ها گفت: بر اساس بررسی های بعمل آمده استان زنجان در بالاترین شاخص امنیت عمومی قرار دارد و این موضوع نشأت گرفته از فرهنگ بالاي زندگي جمعي و باورهاي عميق دینی و مذهبی مردم و تلاش های شبانه روزی كاركنان نیروی انتظامی استان دارد.

اسداله درويش اميري در ادامه مهمترین رسالت نیروی انتظامی را تامین امنیت دانست و افزود: در سایه امنیت، مردم زندگی مناسبي خواهند داشت و نظم اجتماعی که یکی دیگر از وظایف نیروی انتظامی است جامعه آرام را در پی خواهد داشت.

وی مبارزه با قانون شکنی و قانون گریزی را از دیگر وظایف نیروی انتظامی برشمرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی در برخورد با قانون شکنی و قانون گریزی، عامل مهم مقابله با هرج و مرج می باشد.

استاندار زنجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کلانتری محور بودن نیروی انتظامی گفت: کلانتری ها مهمترین شبکه های ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی می باشند و اولین محلی به شمار مي روند که فردی كه مورد تعدی و ظلم قرار گرفته به آنجا مراجعه می نماید.

وی کلانتری ها را عامل مهم جهت سرفرازی و يا نقطه آسیب نیروی انتظامی قلمداد و تصریح كرد: خط مقدم نیروی انتظامی کلانتری ها هستند كه می توانند با برخورد شایسته چهره زیبای نیروی انتظامی را آشکار و یا با رفتار نامناسب این چهره را مخدوش سازند.

رئیس شورای تامین استان رفتار پسندیده و حسنه، اخلاق مداری، تذکر همراه با لبخند و قاطعیت در مقابل تبهکاران را از رویکردهای نیروی انتظامی برشمرد و گفت: نیروی انتظامی باید در مقابله با مجرمین و متخلفین قاطع و با مردم با مهربانی و لبخند برخورد نمایند.

درويش اميري با بيان اينكه بايد مجرمين با حضور به موقع و سریع نیروی انتظامی احساس ناامنی نمایند، تصریح نمود: سرعت عمل نیروی انتظامی در برخورد با مجرمین بخش قاچاق نشان از تسلط پلیس دارد.

استاندار زنجان، مبارزه با جرم را از وظایف متعدد نیروی انتظامی دانست و گفت: با توجه به تنوع جرایم و افزایش مدل های جرم، وظایف پلیس خطیرتر از گذشته شده است.

استاندار زنجان در پایان با بیان اینکه امروزه ناهنجاریها و جرایم اجتماعی مشابه گذشته نبوده و متنوع و گسترده تر شده است، گفت: شبکه های اجتماعی هم اکنون مانند شمشیر دولبه عمل می کند. امروزه در جامعه ما بسیاری از جرایم به وقوع پیوسته نشأت گرفته از این شبکه های اجتماعی است که باید برای مقابله با این موضوع آموزش همگانی در دستور کار قرار گیرد. در این خصوص صدا و سیما می تواند تاثير بسيار زيادي داشته باشد.

درویش امیری ضریب برخورداری اینترنت در جهان را 45.9 درصد و در خاورمیانه 52.2 و در ایران 57.2 درصد است اعلام نمود و گفت: میانگین بهره مندی ایرانیان از اینترنت از میانگین جهانی نیز بیشتر شده است که این موضوع کار نخبگان جامعه و نیروی انتظامی را حساس تر می سازد.

وی همچنین ضریب نفوذ اینترنت تلفن همراه را در جهان 96، در خاورمیانه 105 و در ایران 85 درصد عنوان داشت.

ارسال نظرات