خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه امام جعفر صادق(ع) اذعان کرد: انحراف در برخی طرح‌های کلان از جمله رونق بخش مسکن، اصلاح نظام پولی و بانکی و همچنین اصلاح ساختار کلان دولت را می‌توان از نقاط ضعف اقتصاد مقاومتی برشمرد.
کد خبر: ۸۷۶۲۷۴۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الله عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) بعد از ظهر یکشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی و جایگاه قدرت بین‌المللی ایران که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی کشور در حال حاضر اقتصاد مذاکراتی پاسخگو نبوده بلکه باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه کنیم.

عبدالملکی ادامه داد: براساس ارزیابی‌ها تنها 20 درصد مشکلات کنونی کشور ناشی از تحریم بوده و 80 درصد آن مربوط به امور داخلی است.

وی اذعان کرد: مشکلات عمده کشور که از سایر زمینه های اقتصادی نشات می‌گیرند باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام جعفر صادق(ع) تصریح کرد: اگر دستیابی به قدرت اقتصادی دنیا از اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در اولویت قرار بگیرد و در این مسیر گام برداریم.

عبدالملکی با اشاره به اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: پیشرفت کشور، تامین رفاه عمومی مردم و دستیابی به استقلال از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده که باید در دستور کار جدی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی امسال 121 پروژه در دست اقدام و سال گذشته 230 پروژه انجام شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام جعفر صادق(ع) خاطرنشان کرد: انحراف در برخی طرح‌های کلان از جمله رونق بخش مسکن، اصلاح نظام پولی و بانکی و همچنین اصلاح ساختار کلان دولت را می‌توان از نقاط ضعف اقتصاد مقاومتی برشمرد که باید در جهت رفع آنها اقدامات جدی انجام شود.

عبدالملکی در پایان سخنانش تقویت تولید ملی، افزایش صادرات و جهاد اقتصادی را از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی برشمرد که باید در دستور کار قرار گیرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها