مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان زنجان:

بدهي واحدهاي تولیدی تملك شده توسط بانکها در صورت راه اندازي مجدد تقسيط مي شود

واحدهاي تولیدی تملك شده توسط بانکها با پرداخت تنها 3درصد بدهی و با استفاده از استمهال یکساله و تقسیط 54 ماهه،بدهی خود به سیستم بانکی را پرداخت كرده و چرخه تولید را از نو آغاز نمایند.
کد خبر: ۸۷۶۲۷۶۱
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در بیست و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به تصمیم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان درخصوص 32 واحد تولیدی که از سوی شبکه بانکی تملک شده اند،اشاره نمود و گفت: چنانچه مالکان سابق این واحدهای تولیدی،متقاضی راه اندازی مجدد واحد خود باشند،می توانند با پرداخت تنها 3درصد بدهی و با استفاده از استمهال یکساله و تقسیط 54 ماهه،ب دهی خود به سیستم بانکی را پرداخت كرده و چرخه تولید را از نو آغاز نمایند.

فغفوری به بررسی و ارائه گزارشی از مصوبات اخیر کارگروه پرداخت و با اشاره به مصوبه اخیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید درخصوص تقسیط و تعیین تکلیف بدهی شرکتهای تولیدی بخش خصوصی به دستگاههای خدمات رسان، اظهار داشت: واحدهای تولیدی بخش خصوصی استان چنانچه فعال و يا در حال تولید باشند، می توانند بدهی های جاری خود را بصورت ماهانه به دستگاههای خدمات رسان استان پرداخت نمایند و بدهی معوق آنان ظرف مدت یکسال تقسیط خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت به موضوع هماهنگی جهت تامین سوخت جایگزین واحدهای صنعتی در ایام سرد سال پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصول سرد سال، به منظور تامین گاز مورد نیاز بخش خانگی، گاز برخی از واحدهای تولیدی پرمصرف قطع می شود، به منظور جلوگیری از تعطیلی بخش تولید، لیست اسامی و میزان سوخت مورد نیاز این واحدها جهت تامین نفت کوره جایگزین، به شرکت پخش فراورده های نفتی ارائه خواهد شد.

فغفوری با بیان این مطلب که از این پس به شکایات واصله بدون امضاء از شرکت های تولیدی ترتیب اثر داده نخواهد شد، تصریح کرد: به منظور بهبود فضای کسب و کار، صرفا در صورت شناسایی شاکیان واحدهای تولیدی و صنعتی، شکایت ها بررسی می شود.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یادآور شد: بانکهای استان موظف شده اند تا نسبت به بررسی و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی معرفی شده از سوی کارگروه ظرف یکماه، پرداخت لازم را انجام دهند و این مصوبه از اردیبهشت ماه سالجاری اجرا شده است و درصورت عدم موافقت بانک با درخواست متقاضی، گزارش آن ظرف یک هفته به کارگروه ارسال می گردد تا مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، انجام هرگونه اقدام که موجب توقف تولید در بخش های تولیدی و صنعتی شود، بدون هماهنگی کارگروه ممنوع می باشد.

گفتنی است در ادامه اين جلسه مشکلات شش واحد صنعتی استان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

پس از پایان بیست و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، استاندار زنجان به همراه اعضای کارگروه از بخش های مختلف شرکت خالص سازان روی نظیر بخش خردایش، الکترولیز و نیروگاه برق بازدید نمودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار