خبرهای داغ:

زندگینامه شهید دانش آموز "علی انصاری رودسری"

علی انصاری رودسری چهارم آبان ماه سال 1339 در خانواده ای مذهبی در کرمانشاه به دنیا آمد.
کد خبر: ۸۷۶۲۷۷۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بسیج دانش آموزی کرمانشاه، علی انصاری پس از گذراندن دوران ابتدایی و راهنمایی وارد دبیرستان شد و در رشته ریاضی فیزیک مشغول تحصیل شد.


در همان سالها بود که تمام وجودش فریاد مبارزه بر علیه نظام حاکم را داشت . علاقه وافر او به امام خمینی (ره) باعث شده بود تمام اعلامیه ها و نوارهای سخنان ایشان را  نزد خود نگه دارد.


عکس امام را همواره با خود داشت و سخنان و پیامهایش را از عمق وجود پذیرا بود .تمام سعی و کوشش خود را معطوف به عمل به دستورات بنیانگذار انقلاب اسلامی نموده بود . او عاشق امام بود و در مسجد و دبیرستان جوانان را جهت قیام علیه حکومت حاکم پهلوی و پیروی از بیانات رهبری ترغیب و هدایت آنان را در مبارزه و پخش اعلامیه بر عهده می گرفت.


شهید انصاری سال چهارم متوسطه در دبیرستان محمدرضا پهلوی تحصیل می کرد و این مصادف با مهر ماه سال 1357 و اوج درگیری مبارزات مردمی بود . وی چندین بار به همراه تنی چند از دوستانش تابلو مدرسه را پایین کشیده و نام امام خمینی (ره) را نصب کردند.


حضور شهید انصاری در تظاهرات انقلابی بسیار گسترده بود و تنها اسلحه او و دوستانش سنگهایی بود که در جیب داشتند. به دلیل فعالیت های گسترده شهید تحت نظر و تعقیب ساواک قرار گرفت .


روز عاشورا پس از تظاهرات گسترده ای که به راه انداخته بودند پریشان و افسرده به خانه بازگشت و در پاسخ به نگاه نگران مادر که چه اتفاقی افتاده، گفت : آرزو داشتم پیراهنم با خون سرخم آغشته شود، ولی نشد .


بیست و دوم آذر ماه 57 و روز شهادت امام سجاد(ع)، شهید انصاری صبح غسل کرد و از مادر پیراهن سفیدش را خواست. در تظاهرات همان روز هنگام ظهر در خیابان جلیلی آن زمان که فریادش را بر دژخیمان می کوفت و سنگ های درون جیبش را سوی مزدوران نشانه می رفت گلوله ای آن گونه که آرزویش را داشت پیراهن سفیدش را با خون پاکش گلگون ساخت و به فیض شهادت نائل گشت .


سرانجام در  بیست و دوم آذر ماه سال 57 به دیدار حق شتافت و پیکر پاکش در گلزار شهدای کرمانشاه به خاک سپرده شد. روحش شاد و راهش پر رهرو باد
ارسال نظرات