استاندار زنجان:

ايجاد نظم اجتماعي مانع هرج و مرج مي‌شود

قانون‌شکني و قانون گريزي هرج و مرجي را موجب مي‌شود که نظم و انضباط را از بين برده و ناامني ايجاد مي‌کند.
کد خبر: ۸۷۶۲۷۷۹
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در همايش سالانه روساي کلانتري‌ها و فرماندهان پاسگاه هاي استان زنجان، کلانتري‌ها را نخستين مرجع مواجهه مردم در برخورد با متخلف عنوان و گفت: عملکرد پليس بر اساس کلانتري محوري است، چرا که بيشترين و بالاترين ارتباط را با مردم دارد.

اسدالله درويش‌ اميري به برگزاري مراسم پرافتخار دهه محرم در زنجان اشاره و افزود: اوج اين برنامه‌ها در روزهاي هشتم، دهم و يازدهم است که با همراهي همگاني با موفقيت توسط مردم سرافراز برگزار شد.

وي بر ضرورت اعتماد سازي بين مردم و پليس تاکيد و اضافه کرد:‌ توجه به مباني اعتقادي در ارتباط پليس با مردم دخيل است.

استاندار زنجان، برقراري امنيت را مهم‌ترين رسالت نيروي انتظامي دانست و تصريح کرد: امنيت تضمين کننده زندگي خوب براي مردم است.

درويش‌اميري با بيان اينکه ايجاد نظم اجتماعي مانع هرج و مرج مي‌شود، ابراز کرد: قانون‌شکني و قانون گريزي هرج و مرجي را موجب مي‌شود که نظم و انضباط را از بين برده و ناامني ايجاد مي‌کند.

وي، يکي از موفقيت‌هاي نيروي انتظامي را بعد از ادغام عملکرد در حوزه راهنمايي و رانندگي عنوان کرد و ادامه داد: ساختار پليس بسيار وسيع و گسترده است.

استاندار زنجان، کلانتري‌ها را يک شبکه گسترده در سطح کشور عنوان کرد و گفت: عملکرد کلانتري ها و انجام ماموريت هاي آن قابليت ايجاد سرافرازي و حتي خدشه دار کردن چهره نظام را دارد.

درويش‌اميري، کلانتري‌ها را نخستين مرجع مواجهه مردم در برخورد با متخلف عنوان و تاکيد کرد: عملکرد پليس بر اساس کلانتري محوري است، چرا که بيشترين و بالاترين ارتباط را با مردم دارد.

وي با بيان اينکه پليس امين‌ترين بخش، نسبت به اقشار مختلف جامعه به شمار مي‌رود، ادامه داد: رعايت اخلاق و رفتار حسنه، تذکر توأم با خوشرويي و قاطعيت در برخورد با مجرمان، رضايتمندي را در سطح جامعه از عملکرد پليس موجب مي‌شود.

استاندار زنجان واهمه مجرمان از حضور به موقع پليس را موجب ايجاد حس امنيت در جامعه اعلام و تاکيد کرد: اقتدار همراه با مهرباني و آرامش در رفتار پليس همواره توصيه مي‌شود.

درويش‌اميري به بالا بودن تنوع و آمار جرايم اشاره کرد و گفت: مدل جرايم طي سال‌هاي اخير تغيير کرده، در نتيجه نحوه مقابله با آن نيز بايستي تغيير کند.

وي با بيان اينکه ايران تنها کشوري است که با اهتمام کامل با مواد مخدر مبارزه مي‌کند، ابراز کرد: متاسفانه ايران در مسير ترانزيت مواد مخدر قرار گرفته که بخشي از آن به کشور سرريز مي‌شود.

استاندار زنجان، مقابله با شرارت و ناامني را از وظايف اصلي پليس دانست و اضافه کرد: در اين حيطه کوچک‌ترين بي توجهي، امنيت جامعه را مخدوش مي‌کند، از اين رو پليس بايد مقتدرانه عمل کند.

درويش‌اميري، اجراي قانون و پيشگيري از وقوع جرم را از وظايف نيروي انتظامي اعلام کرد و ادامه داد: پيشگيري همواره مقدم بر برخورد است، بنابراين فرهنگ پيشگيري از وقوع جرم بايد در جامعه نهادينه شود.

وي با تاکيد بر اينکه احساس امنيت در استان زنجان بالا است، افزود: بر اساس ارزيابي‌هاي انجام شده، شاخص‌هاي امنيت عمومي در زنجان رتبه بالايي دارد که نتيجه فضاي مطلوب فرهنگي ، اجتماعي و تلاش شبانه‌روزي پليس است.

استاندار زنجان به ناهنجاري‌هاي اجتماعي در سطح جامعه اشاره کرد و افزود:‌ آسيب‌هاي اجتماعي فعلي با 10 سال قبل قابل مقايسه نيست به گونه اي که براي مقابله با جرايم حوزه فضاي مجازي، پليس فتا تشکيل شده است.

درويش‌اميري با بيان اينکه در حال حاضر شبکه‌هاي اجتماعي تبديل به شمشير دولبه شده‌اند، ادامه داد: پليس براي مقابله با اين آسيب‌ها بايد ارائه آموزش‌هاي همگاني را در دستور کار قرار دهد.

وي به فراگير شدن استفاده از اينترنت و فضاهاي مجازي در دنيا و ايران اشاره و تاکيد کرد:‌ آمار استفاده از اين امکانات هم در ايران بالا است.

استاندار زنجان ، نهاد عقيدتي و سياسي، سلسله مراتب فرماندهي و حفاظت اطلاعات را سه ارکان نيروي انتظامي براي عمل به وظايف خود اعلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار