مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:
در بهار سال جاری نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان به 40.3 درصد رسیده است.
کد خبر: ۸۷۶۲۷۸۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در کار گروه اشتغال استان زنجان گفت: براساس ماده 5 آیین نامه اجرایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به منظور پیشبرد اهداف و انجام وظایف شورا 12 کار گروه تخصصی مشورتی در همه استان‌های کشور تشکیل می‌شود.

احمد غریوی از تشکیل هشت جلسه کار گروه تخصصی اشتغال استان زنجان در سال گذشته خبر داد و افزود: در این جلسات 35 دستور جلسه بررسی شده است.

وی زنجان با اشاره به تصویب 31 مصوبه در جلسات کار گروه اشتغال اظهار داشت: از این تعداد مصوبه 30 مصوبه اجرا و یک مصوبه در دست اجرا است.

غریوی از تشکیل سه جلسه کار گروه اشتغال در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این جلسات 13 دستور جلسه داشته است.

وی با اشاره به تصویب 13 مصوبه در این جلسات ادامه داد: از این تعداد 9 مصوبه اجرا شده و چهار مصوبه در دست اجرا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در بهار سال جاری در سطح کشور نرخ مشارکت اقتصادی 39.5 درصد است، خاطر نشان کرد: این آمار در استان زنجان 40.3 درصد است.

غریوی نرخ بیکاری در کشور را 12.2 درصد اعلام و اظهار کرد: این نرخ در استان زنجان در بهار سال 95 به میزان 8.4 درصد رسیده است.

وی نرخ بیکاری کشور را در زمستان سال گذشته 11.8 درصد اعلام و اضافه کرد: این نرخ در استان زنجان در این ایام 9.2 درصد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه نرخ اشتغال در بخش عمومی طی سال گذشته در کشور16.7 درصد است، بیان کرد: این آمار در استان زنجان 14.7 است.

غریوی با اشاره به اینکه نرخ اشتغال در بخش خصوصی در استان زنجان طی سال گذشته 85.3 درصد بوده است،‌ خاطر نشان کرد: این آمار نشان می‌دهد، سهم اشتغال در بخش خصوصی در استان زنجان از نرخ کشوری بیشتر است.

ارسال نظرات