خبرهای داغ:
امام جمعه ایوانکی گفت: آستان مقدس امام‌زادگان همواره پایگاه‌های نشر اسلام بوده‌اند و تفکر انقلابی باید در سوگواره بصیرت عاشورایی تبیین شود.
کد خبر: ۸۷۶۲۸۰۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی کشمیر با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان، در مورد تفکر انقلابی از عاشورا تا انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام حسین (ع) فرمودند که من برای سلطنت و ریاست قیام نکردم و برای احیای دین جد خود، حضرت محمد مصطفی (ص) قیام کردم.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق مهمی بوده که قیام عاشورا برای احیای آن شکل گرفت و متأسفانه این مهم در جامعه اسلامی کم‌رنگ شده است.

امام جمعه ایوانکی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) تمام اصول تفکر انقلابی نهفته در اسلام ناب محمدی (ص) به‌ویژه قیام عاشورا را برای شکل‌دهی به انقلاب اسلامی ایران در نظر داشتند، گفت: امام راحل، ترویج امر به معروف و نهی از منکر، این درس بزرگ عاشورا را ابتدا از مسؤولان ارشد طاغوت که نابودی ارزش‌ها را خواهان بودند، آغاز کردند.

کشمیر بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران همانند قیام عاشورا با پیروی از قیام سیدالشهدا (ع)، قیام برای خداوند متعال بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با تفکر انقلابی امام حسین (ع) در قیام عاشورا، برای پیاده شدن سنت‌های اسلامی و حاکمیت اسلام در کشور ایران شکل گرفت، تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم در ماندگاری و انتشار این آرمان‌ها نقش بسیار مهم و ارزشمندی ایفا کرده‌اند.

امام جمعه ایوانکی با تأکید بر اینکه جبهه اسلام حسینی و اسلام یزیدی در قرن حاضر با گذشت هزار و 400 سال از قیام عاشورا همچنان درگیری‌هایی دارند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری جبهه یزیدی و اسلام حسینی را به‌دقت بیان فرموده‌اند و درس دشمن‌شناسی به ما داده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها