قائم مقام دادگستری استان گیلان با بیان اینکه ابلاغ الکترونیک جایگزین ابلاغ کاغذی می شود گفت:دسترسی آسان و کاهش هزینه از جمله فواید این طرح است.
کد خبر: ۸۷۶۲۸۱۱
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان،مجید الهیان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه سامانه‌ ابلاغ الکترونیک به‌صورت آزمایشی شروع به کار کرده است اظهار کرد:سیستم ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی در گیلان از آبان ماه اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ابلاغ الکترونیک جایگزین ابلاغ کاغذی می شود تصریح کرد:دسترسی آسان و کاهش هزینه از جمله فواید این طرح است.

قائم مقام دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه دسترسی به سامانه ابلاغ الکترونیک از طریق ثبت نام در سامانه الکترونیک به نشانی sana.adliran.ir امکان پذیر است گفت: پس از آغاز بکار رسمی ارایه تمامی خدمات قضایی منوط به ثبت نام اشخاص در سامانه یاد شده است.

الهیان با اشاره به اینکه بکارگیری آزمایشی سامانه ابلاغ الکترونیک هم اکنون در استان های فارس و قزوین آغاز شده است گفت: یکی از روش‌هایی که برای کاهش اطاله دادرسی می‌توان به آن امیدوار بود، الکترونیک کردن دادرسی و انجام اقداماتی از جمله ابلاغ الکترونیک است.

وی کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضایی،کاهش هزینه،حذف واسطه،کاهش اطاله رسیدگی به پرونده ها،کم شدن ارجاع بی مورد پرونده در دادگاه،تامین حقوق شهروندی،تحقق عدالت قضایی و رفع تبعیض و حذف بوروکراسی را از مزایای راه اندازی سیستم ابلاغ الکترونیک دانست.

به گفته ی الهیان با اجرای این طرح در گیلان در آینده نزدیک ابلاغ‌های سنتی در دستگاه قضایی برچیده می شود.

ارسال نظرات