همایش مازنده ایم با هدف احیای هویت دینی و تحکیم مبانی اعتقادی و دفاع از ارزش‌های اسلامی همزمان با سراسر کشور در سالن شهید آوینی ماهنشان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۲۸۵۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان گفت: همایش نهضت ما زنده ایم برگرفته از زندگینامه و خاطرات معصومه آباد از رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس است که خاطرات مقاومت و ایثارگری های خود را در قالب کتابی با عنوان ما زنده ایم انتشار داده است.

حجت الاسلام علی پناهی افزود: معصومه آباد از جمله افرادی است که ۴ سال از عمر خود را با ۳ نفر از خواهران همرزمش با حفظ عفت در اسارت زندان‌های رژیم بعث عراق گذراند و شکنجه‌ها و مشکلات بسیاری را تحمل کرد.

وی اظهارکرد: احیای هویت دینی در راستای ارزش‌های اسلام و انقلاب و فرهنگ ملی کشور در بین دختران جوان، تقویت هویت شجاعت، عفت و احساس مسئولیت، ایثار و از خود گذشتگی دختران، شناخت منزلت و مقام زن مسلمان، دستیابی به حس مسئولیت‌پذیری زن مسلمان، ایجاد بستری مناسب برای تربیت دختران جوان به عنوان مدیران آینده کشور از جمله اهداف برگزاری این نهضت است.

حجت الاسلام علی پناهی افزود: دختران جوان و نوجوان نسل امروز باید از زندگی این بانوان و زنان شهیده درس بگیرند که در سخت ترین شرایط دست از حجاب، ولایتمداری،مقاومت و دفاع از ارزش ها نکشیدند و تا پای جان مبارزه کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان با اشاره به عوامل نقش آفرینی در انقلابهای توحیدی، گفت: سه عامل و یا سه لایه در انقلاب های توحیدی در گذشته و حال مشاهده می شود، رهبری که نقش اساسی و زیربنایی دارد، لایه دوم خواص و نخبگان هستند که خواص چهره هایی هستند که به لحاظ نزدیک بودن به تفکر رهبری و استعداد و ظرفیت آنان، به عنوان حلقه های اول به رهبری می پیوندند

حجت الاسلام پناهی اظهارکرد: لایه سوم مردم و توده هاهستند که به عنوان مخاطبین اصلی تلقی می شوند، خواص نیز بین مردم و رهبری واسطه هستند و بودند و ترجمان اندیشه های رهبری هستند.

وی با اشاره به جایگاه خواص در ارتباط با رهبری و مردم، افزود: خواص نقش بسیارمهم و تعیین کننده در انقلاب های توحیدی به شمار می آیند، هدایت افکار عمومی، ترجمان اندیشه های رهبری، تبلور اندیشه های رهبری و برخورداری از محبوبیت ها از ویژگی های خواص است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان در ادامه سخنانش با اشاره به سفارشات اسلام نسبت به علم گفت: دین اسلام به کسب علم و تحصیل در مقاطع مختلف اشاره کرده و برای داشتن علم و تحصیل بیشتر محدودیت ها برداشته شده است.

گفتنی است، دانش آموزان این مدرسه با دادن شعارهایی نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کرده و بر اطاعت بی قید و شرط از فرامین مقام معظم رهبری تاکید کردند.

در پایان از دانش آموزان فعال در عرصه حجاب و عفاف تجلیل شد.

ارسال نظرات