مسؤول بسیح سازندگی استان هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 1029 نفر در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان هرمزگان در بخش کشاورزی آموزش دیده و مشغول بکار شدند.
کد خبر: ۸۷۶۲۹۸۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،محمدرضا آران صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون به دنبال ضربه زدن به ملت ایران در اشکال مختلف بوده و بعد از آن که نتوانست در عرصه جنگ مستقیم با ملت ایران کاری از پیش ببرد، وارد هجمه اقتصادی و فرهنگی شده است.

وی با بیان این که نقش رهبری در هدایت انقلاب اسلامی به سوی پیروزی و موفقیت در برابر دشمنان بی‌نظیر بوده است، افزود: امام خمینی (ره) با ایجاد یک حرکت عظیم ملی برای دفع تجاوزات دشمنان در جنگ 8 ساله و ایجاد همدلی و انسجام ملی در مقابله با توطئه‌های دشمنان گام‌های بسیار بزرگی برداشت و اگر مقاومت و ایستادگی یکپارچه ملت ایران در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی نبود، اکنون سرنوشت کشور به گونه دیگری رقم می‌خورد.

مسؤول بسیج سازندگی هرمزگان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بعد از امام راحل  با بصیرت و هوشیاری ویژه‌ای توطئه‌های دشمنان را شناسایی و راه‌حل‌های ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته‌اند که برای مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمنان و فشارهای بی‌امان آنان راهبرد اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

آران اضافه کرد: بسیج در خدمت توسعه، پیشرفت و اعتلای کشور قرار دارد و پشتوانه مردمی آن موجب شده که محوریت اجرای برخی از برنامه‌های کلان کشور به خصوص در حوزه اقتصاد مقاومتی به بسیج سپرده شود و کارنامه مؤفقی نیز در این زمینه در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهان عالی سپاه پاسداران و حمایت‌های مردم رقم خورده است.

وی با اشاره به گسترش برنامه‌های بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی در حوزه کمک به معیشت روستائیان، جهاد کشاورزی، تولید محصولات ارگانیک، کمک به مهاجرت معکوس و ایجاد توسعه اقتصادی در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: در سال 94 بیش از 14 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه اختصاص یافت که سبب ایجاد 620 کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان شده که 2 هزار نفر اشتغال مستقیم را بوجود آورده است.

مسؤول بسیج سازندگی هرمزگان افزود: در زمینه آموزش نیز 1029 نفر در استان هرمزگان تحت پوشش برنامه‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی قرار گرفته و علاوه بر این از تسهیلات ویژه بسیج در این زمینه نیز بهره‌مند شدند.

آران تأکید کرد: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج در استان هرمزگان گستردگی فراوانی دارد به طوری که در زمینه تولید مرغ بومی، ماکیان، کشت داربستی، پرورش ماهیان آب‌های شیرین، قارچ، کمپوست، دام سبک و سنگین، گیاهان داروئی و پرورش شترمرغ بیش از 620 پروژه به اجرا درآمده و همگی در فرآیند تولید قرار دارند.
ارسال نظرات