خبرهای داغ:
استاندار قم با انتقاد از رشد قارچ‌گونه فست‌فود‌ها در این استان گفت: آمار این تعداد مغازه فست‌فود در قم نگران‌کننده است.
کد خبر: ۸۷۶۲۹۹۹
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید مهدی صادقی ظهر امروز در همایش روز جهانی غذا که در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، ضمن تشکر از کسانی که در تأمین امنیت غذایی فعال هستند اظهار داشت: متأسفانه ارائه برخی آمارها درباره پرخوری و چاقی در کشور نگران‌کننده است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی بابیان اینکه طبق آمارها 80 درصد بیماری‌ها در جامعه مربوط به غذا است، خاطرنشان کرد: هر فردی باید خود مراقبتی داشته باشد و بافرهنگ سازی باید از بروز مشکلات جدی در زمینه غذایی کاسته شود.

استاندار قم با انتقاد از رشد قارچ گونه مغازه‌های فست فود در شهر تصریح کرد: آمار این تعداد مغازه فست‌فودی در شهر نگران‌کننده است و در کنار ایجاد بیماری‌های بسیار توسط این غذاها باید نظارت‌ها بیشتر شود تا مردم به سمت استفاده از غذاهای ناسالم نروند.

وی بر آموزش منطقه‌ای برای فرهنگ‌سازی امنیت غذایی در استان تأکید کرد.

همچنین در این مراسم رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان قم نیز با اشاره به صدور 342 مورد پروانه مغازه فست‌فودی در استان اظهار داشت: متأسفانه در استان تک‌شهری چون قم صدور این تعداد پروانه فست‌فود به‌عنوان آسیب و مشکل به‌حساب می‌آید.

احمد ذاکری از تشکیل کمیته‌ای از کارشناسان برای بررسی و صدور مجوز فست‌فود با همکاری مرکز بهداشت قم خبر داد و افزود: یکی از مشکلاتی که در قم وجود دارد وجود کارخانه‌های تولید مواد غذایی در کنار کارخانجات مواد آلاینده است که باید با ارائه سیاست‌های تشویقی این کارخانه‌ها را جابجا کنیم.
ارسال نظرات