استفاده از ظرفيت مردمي در تأمين امنيت امري لازم و ضروري است.
کد خبر: ۸۷۶۳۰۶۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئيس پليس پيشگيري ناجا در همايش روساي كلانتري و فرماندهان پاسگاه ها فرماندهي انتظامي استان زنجان، با اشاره به اینکه وظيفه پليس را ايجاد امنيت براي همه آحاد جامعه دانست و گفت: هدف از آموزش و ارتقاء مهارت‌هاي حرفه‌اي و توان جسمي پليس را کاهش ميزان خطاي ماموران در انجام ماموريت‌ها و افزايش رضاينمندي مردم از پليس است.

سردار محمد شرفي با تاکيد بر لزوم حفظ و افزايش امنيت در جامعه، افزود: در اين راستا امسال برنامه‌هاي مبارزه با پديده قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر و سرقت، تامين و توسعه امنيت اخلاقي، توسعه آموزش و افزايش مهارت‌هاي پليس و نيز کاهش تصادفات در دستور کار پليس قرار گرفته است.

وي عملكرد مجموعه فرماندهي انتظامي استان زنجان در مولفه هاي كاهش جرايم، سرقت، كشفيات موادمخدر و كالاهاي قاچاق را مطلوب و بالاتر از ميانگين كشوري عنوان كرد و اظهارداشت: اين اقدامات، زنجان را جزء استان هاي برتر كشور در بحث آمار كم وقوع جرايم قرارداده، به طوريكه شاخص هاي امنيتي در اين استان مطلوب بوده است.

سردار شرفي عنوان کرد: برخي شاخص‌هاي امنيتي مانند جرايم خشن، سرقت به عنف و سرقت‌هاي مسلحانه در اين استان اصلا وجود ندارد و برخي نيز به شدت کاهش داشته که نسبت به ميانگين کشوري وضعيت بسيار خوبي دارد.

وي با اشاره به عزاداري خاص زنجان كه در نوع خود در جهان بي نظير است، تاكيد كرد: مشاركت مردم در تامين امنيت اين مراسم، آن را به الگوي كشوري تبديل کرده است.

سردار شرفي ادامه داد: با وجود اينکه استان زنجان در شاهراه كشور قرار گرفته اما عملکرد بسيار خوب و هدف گذاري مناسبي در مبارزه با قاچاق کالا داشته ويكي از استان هاي امن كشور است.

رئيس پليس پيشگيري ناجا بيان داشت: طبق بررسي هاي به عمل آمده ميزان رضايتمندي مردم از پليس زنجان افزايش 40 درصدي داشته و ميزان انتقادات آن کاهش يافته است؛ همچنين ميزان مشارکت مردم با توجه به بررسي‌هاي صورت گرفته در سامانه 197، رشد داشته است.

اين مقام ارشد انتظامي پليس پيشگيري ناجا خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش پليس، هدف اين بود مهارت‌هاي حرفه‌اي و توان جسمي کارکنان را ارتقاء دهيم؛ درصدد هستيم ميزان خطاي پليس در انجام ماموريت‌ها کاهش يابد تا ميزان رضايتمندي مردم ارتقاء پيدا کند.

وي با اشاره به تشکيل اردوگاه جهادي تربيت و آموزش در ناجا و نيز راه اندازي آن در استان ها، گفت: با توجه به ازريابي صورت گرفته، نمره استان در حوزه سلامت اداري 8 از 10 بوده که نسبت به ميانگين کشوري بيشتر است.

سردار شرفي با اشاره به اهداف کلان پليس پيشگيري در برنامه ششم توسعه، گفت: تأمين نظم و امنيت هوشمندانه و توسعه خدمات قضائي و انتظامي براي مردم از مهمترين اهداف کلان اين پليس به شمار مي آيد.

ارسال نظرات