رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان زنجان:
دامپزشکان زنجانی بر بیش از سه هزار راس دام در تاسوعا و عاشورا نظارت کردند.
کد خبر: ۸۷۶۳۰۶۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان زنجان گفت: سه هزار و 135 راس دام سبک و سنگین در تاسوعا و عاشورای حسینی مورد نظارت و بازرسی اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی در این استان قرار گرفت.

علی اشرفی افزود: همه دام های قربانی عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در روزهای هشتم تا یازدهم محرم در این استان تحت نظر 26 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی با فعالیت 66 نیرو نظارت و ذبح شرعی شدند.

وی تاکید کرد: از این تعداد اکیپ 12 مورد ثابت و 14 اکیپ دیگر سیار بودند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان زنجان گفت: از سه هزار و 135 راس دام سبک و سنگینی که مورد بازرسی و نظارت اکیپ های دامپزشکی قرار گرفته اند، سه هزار و 29 راس دام سبک و 106 راس دام سنگین و دو نفر شتر نذر اباعبدالله الحسین(ع) بودند که ذبح شد.

اشرفی با بیان اینکه 14 لاشه ضبطی و 503 لاشه نیز اصلاحی بود، اظهارکرد: کل لاشه های ضبطی دام های سبک و سنگینی که مورد نظارت و بازرسی قرار گرفته اند، 775 کیلو گرم بود.

وی به اندام های ضبطی و اصلاحی دام های سبک و سنگین اشاره کرد و افزود: 270 کبد ضبطی و 859 مورد نیز اصلاحی بود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان زنجان اظهار داشت: از سه هزار و 135 دامی که مورد بازرسی قرار گرفت، 905 ریه ضبطی و 106 کلیه اصلاحی بود.

اشرفی یادآورشد: بیشترین ضبطی و اصلاحی برای دام های سبک اعم از گوسفند، بز، بره و بزغاله بود.

ارسال نظرات