خبرهای داغ:
132 زوج جوان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان گرگان با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال در شش ماهه نخست سال جاری از خدمات این نهاد بهره مند شدند.
کد خبر: ۸۷۶۳۱۱۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
بستر سازی ازدواج آسان و پایدار برای زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد یکی از برنامه های این نهاد است که در طول سال با برگزاری کلاسهای آموزشی و پرداخت کمک هزینه ازدواج دنبال می شود.
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، جواد فردی، مدیر کمیته امداد شهرستان گرگان گفت: تامین کمک‌هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج به زوج های جوان تحت حمایت یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد با هدف توسعه فرهنگ ازدواج آسان و ساده‌ زیستی زوج‌های جوان و افزایش بستر اسلامی و اعتقادی در زمینه ازدواج است.
وی افزود: در این زمینه با کمک خیران هزینه جهیزیه به ۷۴ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد با اعتبار یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال ، سه مورد پرداخت جهیزیه به دختران جوان غیر تحت پوشش با اعتبار ۱۵ میلیون ریال، ۳۳ مورد هدیه ازدواج پسران تحت حمایت به ارزش ۳۳ میلیون ریال و پرداخت ۲۲ مورد کمک جهیزیه برای ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت با اعتبار ۴۴۰ میلیون ریال در مدت شش ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه در مجموع به ۱۳۲ زوج جوان با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال خدمات ارائه شده است، تصریح کرد: این نهاد علاوه بر کمکهای مادی با برگزاری کلاس های آموزشی نیز به دنبال تحکیم بنیان خانواده و فرهنگ سازی ازدواج آسان است.
فردی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی با هدف آشنایی با اصول و مهارت‌های زندگی برای زوج های جوان تحت حمایت این نهاد در سال جاری برگزار شده است، خاطرنشان کرد: نوعروسان در این دوره های آموزشی نکات ارزنده‌ای را در زمینه احکام ، بهداشت فردی ، بهداشت روانی و مسائل فرهنگی و اجتماعی ، تعلیم و تربیت فرزندان، روشهای زندگی سالم ، همسرداری ، احترام متقابل زوجین و مشکلات روحی و روانی از مشاوران دینی و مذهبی ، مربی بهداشت و مسئول آموزش خانواده و مشاوره این نهاد فرا می گیرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها