کانال آبرسان و محور ارتباطی مزارع میگـــوی میناب نیازمند اصلاح و ترمیم

میناب بعنوان قطب‌ تولید میگو و فرآورده‌های دریایی باز هم نیازمند رفع مشکلات در حوزه های زیر ساختی است. ...
کد خبر: ۸۷۶۳۱۱۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ، احمد درویشی در گفتگو با خبرنگاران،گفت: ضعف اصلاح نشدن زیر ساخت ها باعث کندی رشد و تلفات سنگین در برخی از مزارع بعلت عدم نرسیدن اب کافی به استخرها که آن هم ناشی از عدم لایروبی کانال آبرسان به مزارع پرورش میگو  شده است..

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی در میناب اظهار داشت: میناب بعنوان قطب‌های تولید میگو و فرآورده‌های دریایی در صورت حمایت مناسب مسوولان از تولیدکنندگان می‌تواند نقش بسیار مهمی درروند رو به رشد توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

صاحب پرورش میگوی ۱۰ هکتاری با میزان برداشت سالیانه ۳۰ تن در این شهرستان بیان داشت: در صورت برطرف نمودن مشکلات پرورش دهندگان میگو در شهرستان میناب شاهد رشد و افزایش تولید در کشور خواهیم شد.

درویشی تصریح کرد: مشکلات اغلب پرورش دهندگان میگو علاوه بر عدم لایروی کانال اصلی به پرورش میگو در تیاب شمالی،  جاده آسفالته و آب شرب است که یک معضل بزرگی است که باعث تلفات میگو گاهی تا ۵ تن هم رسیده است.

وی بیان داشت: حجم بالای تولید مزارع پرورش میگو در تیاب شمالی و جنوبی به علت خاکی و نامناسب بودن راه و هدر رفت زمان باعث کندی صید میگو شده به طوری که تلفات عدیده ای را برای  پرورش دهندگان میگو برجای گذاشته است.

فعال  عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: با لایروبی کانال آبرسان و اصلاح و ترمیم محور ارتباطی در مزارع میگوی تیاب شمالی و جنوبی اقدامات خوبی در تامین نهاد های آبزی پروری و همچنین صادرات آبزیان و سرمایه گذاری در بخش پرورش میگو خواهد شد.

درویشی صاحب پرورش میگو در میناب اذعان داشت: افزایش تولید ، اشتغال و اقتصادی کردن مزارع میگو یکی از برنامه های مهم در راستای توسعه آبزی پروری و تحقق اقتصاد مقاومتی است که مسئولین امر باید برای تحقق آن برنامه ریزی کنند.

درویشی با دریافت وام های اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی شهرستان میناب توانسته است ۷ نفر کارگر را بصورت مستقیم اشتغالزایی کند و توسعه و تقویت زیرساخت های پرورش میگوی خود را در دستور کار قرار داده است.
ارسال نظرات