مسئولِ اجراییِ یادواره عقیله النسا با اشاره به اینکه خانواده های شهدا از بردباری حضرت زینب(س)، الگو گرفته اند، گفت: زنان جامعه دربرابر هجمه دشمن به خانواده ها مسئولیت دارند.
کد خبر: ۸۷۶۳۱۶۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگیلان؛ محبوبه مطلوب در یادواره شهدای مدافع حرم استان گیلان، ویژه خواهران، با بیان اینکه زنده نگه داشتن قیام عاشورا یکی از رسالت های حضرت زینب(س) بود اظهارکرد: ایشان با ویژگی های منحصر به فردی که داشتند، الگوی کامل برای ماهستند.

وی با تاکید براینکه اگرحضرت زینب(س)، الگوی انسان ها قرار گیرد، جامعه بشری به کمال خواهد رسید، اعلام کرد: ایشان درواقعه کربلا، ازخود صبر و شکیباییِ عجیبی نشان دادند و درپاسخ به سوالِ ابن زیاد که پرسیده بود، رفتار خدارا دربرابر برادرت چطور دیدی؟ گفتند، ما رأیت الا جمیلا  که نشان از رسیدن به کمال و رضایت به رضای خداست.

مسئولِ اجراییِ یادواره عقیله النسا، با اشاره به اینکه عقیله النسا لقب حضرت زینب به معنی خردمند زنان است، افزود: خطبه های ایشان درمقابل طاغوتیان و مردم آن زمان نشان ازخردمندی و تحصیل غیراکتسابی معرفت این بانوی بزرگ است.

مطلوب با بیان اینکه حضرت زینب ازآسودگی و همسر خود دست کشیدند و فرزندان خود را در راه امام بخشیدند، گفت: حضرت زینب(س) را خداوند به ما بخشیده اند وما این الگو را دراختیار داریم.

وی با تصریح براینکه خانواده های شهدا از حضرت زینب(س)، الگو گرفتند ما نیزرسالتی برعهده داریم، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شهدایِ مدافع حرم، امتیازاتی دارند که یکی ازآنها، این است که مدافعانِ حرم، از حریم اهل بیت دفاع کردند وشهید شدند.

مسئولِ اجراییِ یادواره عقیله النسا بیان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند شهدایِ مدافعِ حرم باعث شدند که دشمنان وارد کشور نشوند و ایشان درغربت به شهادت رسیدند و این امتیاز بزرگ را خداوند به خانواده های مدافعان حرم دادند.

مطلوب با طرح این سوال که اگربا همین شرایطی که داریم درحضورِ حضرت زینب قرار بگیریم، چه مسئولیتی را می توانیم قبول کنیم و به کدام کار خود افتخارکنیم؟ افزود: دشمن اسلحه ای را دربرابر ما هدف گرفته است که به خانواده ها آسیب می زند، و لازم است زنان دراین زمینه هوشیار باشند.  

ارسال نظرات