عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تأکید بر اهمیت تأمین امنیت جانی دانش‌آموزان و جوانب رفاهی در اردوهای راهیان‌نور، خواستار ایجاد حال‌و‌هوای متناسب آن روزها در مناطق عملیاتی برای دانش‌آموزان شد.
کد خبر: ۸۷۶۳۱۸۸
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،  اصغر مسعودی با انتقاد از این که در تبیین مفاهیم دفاع‌مقدس آن طور که باید و شاید سرمایه گذاری لازم صورت نگرفته است، گفت: 8‌سال دفاع‌مقدس برکات بسیار زیادی داشت اما متاسفانه در حفظ و انتقال این برکات کوتاهی‌هایی صورت گرفت؛ در حالیکه می‌توانستیم سرمایه‌گذاری بهتری در حوزه هنر و به ویژه سینما با موضوع دفاع‌مقدس داشته باشیم.
نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایرانیان در این دوران هشت ساله، استقلال، حریت و شرف خود  را حفظ کرده و به خودباوری‌ رسیدند، افزود: جنگ تحمیلی 2887‌روز طول کشید و در این مدت 793‌روز حمله اصلی صورت گرفت و 72‌هزار نفر را اسیر کردند؛ اما به جرات می‌توان  گفت نسبت به عظمت جنگ و معرفی دفاع‌مقدس کوتاهی صورت گرفته است؛ یکی از مواردی که می‌تواند این ارزش‌ها را منتقل و خاطرات 8 سال دفاع‌مقدس را زنده کند، بحث اردوهای «راهیان‌نور» است که باید مسئولان مختلف مخصوصا نیروهای نظامی و انتظامی دست به دست یکدیگر داده و زمینه‌ای فراهم کنند تا دفاع‌مقدس برای مردم و بخصوص جوانان تبیین شود.
وی در ادامه گفت: قطعا حضور جوانان در این مناطق انتقال دهنده ارزش‌های معنوی است؛ ضمن آنکه در انتقال خاطرات و ارزش‌ها باید طوری عمل و برنامه ریزی شود تا جذابیت‌های دفاع‌مقدس به صورت دقیق و درست برای نسل جوان بیان شود؛ چراکه اگر حال‌و‌هوای آن زمان به‌درستی تبیین شود، جذابیت‌های خاص خود را دارد و انتقال‌دهنده مفاهیم دفاع‌مقدس خواهد بود.
مسعودی تصریح کرد: باید به مسئله امنیت جانی دانش‌آموزان و جوانبی که در این مسیر مورد اهمیت است و همین‌طور به اطمینان بخشی به خانواده‌ها نسبت به این موضوع توجه شود و تا زمانی که کاروان «راهیان‌نور» به منطقه می‌رسند، برای خانواده‌ها اطمینان خاطر فراهم شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: یکی از نیازهای روحی جوانان مسئله معنویت است همانطور که خانواده‌ها به غذای جسمانی فرزندشان توجه دارند اگر بدانند «راهیان‌نور» غذای روحی و روانی فرزندشان را تأمین می‌کند قطعا برای این نیاز روحی ترغیب می‌شوند.
وی با اشاره به این که باید امنیت و امکانات رفاهی در همه موارد در مسیر رعایت و حفظ شود، گفت: بهتر است در مناطق عملیاتی برای تبیین ارزش‌های معنوی دفاع‌مقدس، حال‌و‌هوای آن روزها برای دانش‌آموزان ایجاد شود و فضای آن زمان با تمهیداتی مانند اتوبوس‌های بدون کولر و امکانات و قطارها با صندلی چوبی و ... در بخش‌هایی از بازدید با همان سبک و سیاق بازسازی و در مسیر امنی قرار داده شود تا جوانان با آن حال‌و‌هوا آشنا شده و بازآفرینی همان زمان باشد. این موضوع ضمن جذابیت باعث انتقال فضا و حال و هوای آن زمان خواهد شد.
مسعودی با بیان اینکه اردوهای راهیان‌نور تاثیر مستقیم و خوبی برای انتقال مفاهیم دفاع‌مقدس به نسل سوم و چهارم انقلاب داشته و دارد، افزود: قطعا نسلی که جنگ را ندیده، با آشنا شدن در چنین شرایطی مشتاق آن حال‌و‌هوا  می‌شود و به همین دلیل است که روز به روز تعداد کسانی که مشتاق و داوطلب حضور در برنامه های راهیان‌نور هستند، زیادتر می‌شود و اثر گذاری مستقیم دارد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر تبیین صحیح و درست حال‌و‌هوای آن زمان تأکید کرد و گفت: گاهی اوقات ممکن است در تبیین آن شرایط تنگ‌نظری‌هایی دیده شود یا تمام جوانب قضیه به‌درستی تبیین نمی‌شود؛ به عنوان مثال در کنار آن حجم از جنگ و بمباران و ناله‌های معنوی و نماز شب خواندن، خوشی‌ها و شادی‌های عرفانی بسیاری هم داشتند؛ حال‌و‌هوای  روحی و معنوی شادی که در کنار حالت روحی معنوی دعا بود. لذا اگر مسئولان بتوانند به صورت دقیق شاخصه‌ها و معرفی افراد آن دوره و آن زمان را بیان کنند، در آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با مفاهیم دفاع‌مقدس موثر خواهد بود./

ارسال نظرات