رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس گفت: جشنواره‌ای با حضور بانوانی که با حضور در اردوهای راهیان نور تحت تاثیر شعایر دینی دچار تحول اساسی در رفتار و منش فردی و اجتماعی قرار گرفتند، برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۳۱۹۰
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، نشست شورای هم اندیشی نمایندگان دانشگاهی با حضور نمایندگان تام الاختیار ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها با محوریت برگزاری جشنواره دانشجویی – دانش آموزی و با حضور «مریم مجتهدزاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس امروز در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.
مریم مجتهدزاده در تشریح علل برگزاری این نشست، اظهار داشت: جشنواره‌ای با حضور بانوانی که با حضور در اردوهای راهیان نور تحت تاثیر شعایر دینی دچار تحول اساسی در رفتار و منش فردی و اجتماعی قرار گرفتند، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره‌ با هدف جریان‌سازی فرهنگی به منظور توسعه و نشر مفاهیم و ارزش‌های دینی با تمرکز در میان اقشار مختلف و تاکید بر مفهوم زن حقیقی، الگوسازی براساس تکریم و بزرگداشت جامعه هدف در میان نسل نوجوان و جوان برگزار خواهد شد.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس تصریح کرد: این جشنواره برای نخستین بار در سطح تهران میان دانشجویان دختر و در سال‌های آینده در سطح کشور برگزار می‌شود.

مجتهدزاده تاکید کرد: اعلام فراخوان ادبی – هنری و تدوین آثار گردآوری شده در قالب کتاب، برگزاری نشست‌های هم اندیشی با نمایندگان دانشگاه‌ها و نیز ستاد راهیان نور، تشکیل اتاق فکر با حضور صاحب‌نظران و برخی از افراد جامعه هدف به منظور بهره‌برداری از دیدگاه های ایشان در حسن برگزاری جشنواره، انتخاب شش نفر از این بانوان جهت برگزاری میزگرد خاطره گویی و ... در جشنواره از جمله مراحل اجرای طرح است.

وی اظهار داشت: تهیه کتاب از سرگذشت تعدادی از این بانوان جهت رونمایی و توزیع در روز جشنواره، تهیه کتاب از دلنوشته‌های شرکت کنندگان در جشنواره (تهیه کتاب صوتی)، تهیه بانک اطلاعاتی از این افراد جهت معرفی به مدارس و دانشگاه‌ها برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌های دانشگاهی و دانش آموزی و برگزاری نشست‌های خاطره‌گویی ماحصل برگزاری این جشنواره خواهد بود.
رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس تصریح کرد: ارسال فراخوان جشنواره به دانشگاه‌های سراسر کشور، ارسال پوستر همایش به دانشگاه‌های مختلف، جمع آوری فیلم، کتاب و مقاله در میان جامعه هدف و هدایت گری هیجانات اجتماعی و فرهنگی در میان جوانان نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این جشنواره به شمار می‌رود.

فرشته حشمتیان مشاور رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت ایجاد تشکیل شورای هماهنگی زنان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها، اظهار داشت: در ترکیب این شورا ضروری است که افراد حقیقی یعنی نماینده‌ای از دانشکده‌ها و نهادهای دانشگاهی و افراد حقیقی از جمله نمایندگانی از گروه‌های هدف اعم از همسران، مادر، فرزند، خواهر شهدا و زنان رزمنده حضور داشته باشند.

وی افزود: تشکیل این شورا بستر مناسبی برای برنامه‌ریزی و پیش‌برد فعالیت‌ها در جهت تاثیرگذاری الگوهای شاهد و ایثارگر در فضای اجتماعی جامعه  است که این اقدام نیازمند یک باور جدی برای برنامه‌ریزی مطلوب خواهد بود.

در پایان مراسم نمایندگان تام الاختیار ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها در خصوص محتوای برگزاری این جشنواره نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کردند.
ارسال نظرات