قهرمان ورزش دوومیدانی دانشجویان کشور:

تشکیل پایگاه قهرمانی در اصلاندوز ضروری است

قهرمان ورزش دوومیدانی دانشجویان کشور گفت:از مسئولان انتظار می رود برای ایجاد انگیزه علاقمندان به ورزش نسبت به تشکیل پایگاه قهرمانی در اصلاندوز اقدام کنند.
کد خبر: ۸۷۶۳۲۰۷
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، به بهانه هفته تربیت بدنی و ورزش برآن شدیم تا با یکی از جوانان و قهرمانان ورزشی کشورمان که از خطه مرزی اصلاندوز مغان به پا خواسته و در میادین کشوری افتخارات زیادی را کسب کرده است، مصاحبه ای کوتاه اما شنیدنی از این ورزشکار زبده منطقه و کشورمان داشته باشیم.

وی در آغاز به معرفی خود می پردازد و می گوید:اینجانب "احدسالک"اهل روستای تیمورکندی اصلاندوز ،قهرمان ورزش دو و میدانی دانشجویان کشور و دارنده عنوان دانشجوی نمونه ورزشی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران هستم.

این قهرمان ورزشکار همچنین در ادامه افزود:بنده فارغ التحصیل از دانشگاه تهران، عضو سابق کمیته گفتمان و ارتباطات گنگره پیشگامان پیشرفت کشور و دارنده هفت مقاله داخلی و دو دوره المپیاد ورزشی نیز هستم.

سالک،با بیان اینکه ورزش دوومیدانی یکی از ورزشهایی است که لقب مادر همه ورزشها را بخودش گرفته می گوید:در سال 1387 از حین ورود به ورزش این رشته را زیر نظر آقای دایی مسئول برگزاری سابق لیگ دوومیدانی کشور شروع کردم و بحمدالله مدالهای خوبی را در سطح دانشجویان گرفتم.

وی در مورد انگیزه انتخاب این رشته بعنوان رشته مورد علاقه اش گفت:ابتدا انگیزه بنده از ورود به این ورزش بخاطر هیجان رشته دوی چهار درصدمتر امدادی بود که بعد استعداد بنده در رشته دوهای پنج هزار متر و 10 هزار متر و بعداً دوی یک هزار و 500 متر کشف شد و توانستم در مسابقات متعدد کسب عنوان داشته باشم.

این ورزشکار به راهکار ها و پیشنهادات خود برای پیشرفت ورزش در منطقه اشاره کرد و گفت:از یک مجتمع ورزشی فرهنگی میشه در راستای ایجاد اشتغال استفاده کرد از قبیل ایجاد یک پیست اسکیت که هزینه بردار هم نیست.

وی امروزه عدم اشتیاق جوانان به ورزش بویژه در شهرهای کمتر توسعه یافته و عدم توجه خانواده به ورزش بعنوان یک تفریح سالم را از مشکلات موجود در ورزش منطقه دانست و گفت:چنانجه ما اگر در فضاهای عمومی بتوانیم ایستگاههای ورزشی مهیج بویژه پارک ها یا سایر فضاهای تفریحی را داشته باشیم میتواند در زمینه جذب جوانان حتی بزرگسالان بخودی خود کمک شایانی داشته باشد.

سالک یکی دیگر از مشکلات موجود در زمینه عدم توجه جوانان به ورزش در شهرهای کمتر توسعه یافته را عدم وجود اسپانسر یا حامی ازتیم های ورزشی یا قهرمانان ورزشی در شهری مثل اصلاندوز عنوان کرد و گفت:تشکیل تیم ورزشی برای شهرداری میتواند با ایجاد انگیزه نه تنها باعث جذب به ورزش بلکه میتواند در زمینه قهرمان پروری نقش فعال داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه هزینه در ورزش در حقیقت سرمایه گذاری است،تشکیل پایگاه قهرمانی در بخش اصلاندوز را یکی از انتظارت از مسئولان دانست و گفت:همچنین از مسئولان انتظارات می رود به زیربنای ورزشهای گروهی بویژه چمن ورزشی که شهر اصلاندوز فاقد آن مورد بوده و توجه زیر بنای ورزش مادر تخصصی یا همون دوومیدانی و برگزاری ماهانه یاسالانه اون در سطح شهر که می تواند با ایجاد امید و اشتیاق به جذب و ترویج و ورزش کمک کند توجه ویژه داشته باشند.

قهرمان دوومیدانی دانشجویان کشور گفت:جوانان و نوجوانان علاقه مند به ورزش باید با پشتکار و امید در کنار تحصیل با جدیت به ورزش بپردازند که ثمره آن چه در جامعه و زندگی هم از لحاظ طرز فکر مردم نسبت به آنها و هم از لحاظ سلامتی و قهرمانی عاید آنها خواهد شد.

سالک در پایان اظهار کرد:تشکیل هیات های ورزشی در کنار پایگاه قهرمانی جزو الویت هاست و بنده حاضرم در رشته دوومیدانی با کمال میل در کنار فرزندان وطنم باشم.

مصاحبه از :سجاد میرزایی

منتظر مصاحبه های بعدی ما از سایر ورزشکاران و قهرمانان منطقه باشید.



ارسال نظرات
آخرین اخبار