مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: متوقف شدن ساخت کتابخانه مرکزی پارس آباد كه از پروژه هاي مهم فرهنگی بوده زیبنده اين شهرستان نيست.
کد خبر: ۸۷۶۳۲۱۶
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، رباب عزیزخانی در دیدار با فرماندار شهرستان پارس آباد با بیان اینکه ساخت و اتمام پروژه کتابخانه مرکزی پارس آباد برای توسعه فرهنگی این منطقه امری حیاتی است، اظهار داشت: کتابخانه مرکزی پارس آباد پس از ساخت و اتمام، به مرکزی برای فعالیتهای کتابخانه ای، فرهنگی، ادبی و هنری تبدیل خواهد شد.

وی، متوقف شدن این پروژه مهم فرهنگی را زیبنده شهر پارس آباد ندانسته و افزود: با توجه به مشارکت فعالانه شهروندان پارس آبادی در امور خیریه، انتظار ما اینست که نیکوکاران این منطقه آستین همت را بالا زده و در ساخت، تکمیل و تجهيز کتابخانه مرکزی یاریگر ما باشند.

عزیزخانی، نقش کتابخانه های عمومی در تربیت فرهنگی کودکان و نوجوانان را یادآور شده و تصریح کرد: هر جامعه ای که فرزندان آن با کتاب و کتابخوانی انس بگیرند، آینده ای درخشان و توسعه یافته را تجربه خواهد کرد.

فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت کتابخانه های عمومی، اتمام پروژه های عمرانی کتابخانه ای را جزو اولویت های خود بیان کرده و گفت: همه تلاش ما این است که پروژه های نیمه تمام تکمیل شوند تا مردم بتوانند از خدمات متعدد این مراکز بهره مند شوند.

اکبر صمدی با تأکید بر لزوم راهنمائی خیرین نیکوکار جهت مشارکت در ساخت کتابخانه مرکزی پارس آباد، از رایزنی های لازم برای الصاق زمین جنب کتابخانه مرکزی به این مرکز خبر داده و افزود: در حال رایزنی های لازم با اداره راه و شهرسازی جهت تحقق واگذاری زمین به اداره کتابخانه های عمومی هستیم.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد در بخش دیگری از سخنان خود، لزوم پرداخت بموقع و کامل سهم کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری را مورد تأکید قرار داده و خاطرنشان ساخت: همه شهرداری های شهرستان مؤظف به اجرای کامل این قانون هستند.

ارسال نظرات