صید بزرگترین ماهی قزل آلای وحشی در خلخال

یک صیاد خلخالی با تک قلاب خود موفق به صید بزرگترین ماهی قزل آلای وحشی در آبهای آزاد این شهرستان شد.
کد خبر: ۸۷۶۳۲۳۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از به نقل از ایرنا ،افشین سلیم پور صیاد بزرگترین ماهی قزل آلای رنگین کمان وحشی شهرستان خلخال گفت: این قطعه ماهی قزل آلای رنگین کمان به طول ۶۷ سانتی متر و وزن بیش از چهار کیلوگرم را در یکی از مناطق دورافتاده و منابع آبی آزاد این شهرستان با تک قلاب صید کرده است.

این صیاد که از دوستداران طبیعت و محیط زیست خلخال است و پیش از این نیز بارها در جشنواره های صید ماهی با تک قلاب موفق به عناوین برتر شده ، به علاقمندان به ورزش مفرح ماهیگیری توصیه کرد در استفاده از شیوه های متعارف صید ماهی در منطقه از جمله بکارگیری تک قلاب برای حفظ و حراست از منابع خدادادی تلاش کنند.

سلیم پور اظهار کرد: استفاده از شیوه های نادرست صید ماهی از جمله بکارگیری تور ، مواد منفجره و جریان الکتریسیته برای صید ماهی در خلخال موجب انقراض نسل انواع ماهیان بومی در رودخانه ها ، دریاچه پشت سدها و آبهای آزاد این شهرستان شده است.

وی افزود: محلی که وی موفق به صید بزرگترین ماهی قزل آلا رنگین کمان شده در زمان های گذشته سرشار از ماهیان قزل آلای خال قرمز بومی این شهرستان بوده که در حال حاضر اثری از این ماهیان در محل دیده نمی شود.

شهرستان خلخال با تولید بیش از ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب درسال و داشتن ۲۴ رشته رودخانه یکی از مناطق مهم تولید آبهای سطحی و منبع مهمی برای تولید و پرورش انواع آبزیان در استان اردبیل محسوب می شود و رودخانه ها و دریاچه های طبیعی این منطقه از دیرباز سرشار از ماهیان بومی گرم آبی و سردآبی بوده است.



ارسال نظرات
آخرین اخبار