یکی از عمده موضوعاتی که از نظر فرهنگ اصیل اسلامی مورد مذمت و سرزنش قرار گرفته ، استفاده ابزاری از انسان هاست.
کد خبر: ۸۷۶۳۲۳۵
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از عمده موضوعاتی که از نظر فرهنگ اصیل اسلامی مورد مذمت و سرزنش قرار گرفته ، استفاده ابزاری از انسان هاست. از نگاه دین مبین اسلام، انسان چنان مقام والایی دارد که به عنوان جانشین خداوند روی زمین انتخاب شده است.

از سوی دیگر، انسان دارای قدرت اندیشه است که می تواند منشأ تحولات عمیق در ابعاد مختلف شود و منبع خیر و برکت برای خلق باشد. حال وقتی انسانی با چنین شأن و مقام والایی، خودش را به عنوان بازیچه قرار دهد و در حوزه مدلینگ استفاده شود درحقیقت، منزلت انسان را پایین آورده است.

وقتی انسان به ابزاری برای تبلیغ کالا تبدیل شود و تحت عنوان مدل فعالیت کند، این کار خیانت به مقام انسانیت است.

افزون بر این، فعالیت در حوزه مدلینگ، هیچ تناسبی با فرهنگ اسلامی- ایرانی ما ندارد بلکه یک فرهنگ وارداتی و غربی است که اتفاقا سودهای کلانی هم نصیب فعالان این عرصه غیراخلاقی می شود.

کم نیستند گروه هایی که با صرف بودجه‌های هنگفت، قصد دارند به فرهنگ اصیل ما حمله کنند و با برنامه ریزی قبلی می‌خواهند فرآیند تهاجم فرهنگی را به سرانجام برسانند.

 در چنین شرایطی، باید آموزش و فرهنگ سازی در اولویت قرار بگیرد تا با اطلاع رسانی دقیق به مردم، اجازه ندهیم افراد در دام هایی مثل مدلینگ گرفتار شوند. در اولویت بعدی نیز با گروه های سازمان یافته ای که با طرح هجمه‌های فرهنگی مثل مدلینگ می خواهند فرهنگ اسلامی- ایرانی ما را تحت تاثیر قرار دهند، باید برخورد قهری صورت گیرد تا ریشه چنین هجمه‌هایی خشک شود.

 
 
سلمان خدادادی - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

 

ارسال نظرات