مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان:

دیدار با خانواده های شهدا، فرهنگ شهادت را پایدار می کند

برای اینکه فرهنگ ایثار و شهادت به‌ عنوان میراثی گران‌ بها در اذهان عمومی باقی‌ بماند و از آفت تحریف مصون شود باید فرهنگ شهادت پایدار بماند.
کد خبر: ۸۷۶۳۴۳۱
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان در دیدار با خانواده های شهید بابایی و صفایی در روستای پشتوک با اشاره به آیات قرآن در باره شهادت و جایگاه شهید گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ اَمْواتاً بَلْ اَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ»؛ [اى پیامبر!] هرگز گمان مبر کسانى که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزى داده می‌شوند.

حجت الاسلام علی پناهی با اشاره به تفسیر ایه مذکور افزود: منظور از زنده بودن و زندگى در این آیه، همان حیات و زندگى برزخى است که ارواح پس از مرگ دارند، ولى از آن‌جا که حیات شهیدان یک حیات فوق العاده عالى و آمیخته با انواع نعمت‌هاى معنوى است .

وی اظهار داشت: شهیدان زنده ‏اند و نزد خدا بوده و روزی و ارتزاق آنان نیز عنداللهی است. مراد از این عندیت و قرب، قرب مکانتی و منزلتی است.

حجت الاسلام پناه با اشاره به حدیث -وَ یـَشـْفـَعُ الرَّجـُلُ مـِنـْهـُمْ فـى سـَبـْعـیـنَ اَلْفـاً مـِنْ اَهـْلِ بـَیـْتِهِ وَ جیرَتِهِ، حَتّى اَنَّ الْجارَیْنِ یَخْتَصِمانِ اَیُّهُما اَقْرَبُ- یـک نـفـر از شـهـدا، در مـورد هـفـتاد هزار نفر از خاندان و همسایگانش شفاعت مى کند؛ تا جایى که همسایگان در این که کدام یک به وى نزدیک ترند، با هم گفتگو مى کنند، تصریح کرد: شهدا در زمره کسانى هستند که در روز قیامت شفاعت مى کنند و شفاعتشان مورد پذیرش درگاه الهى واقع مى شود.

وی افزود: امروز جامعه اسلامی و همه کسانی که در آن با آسایش و آرامش زندگی می کنند، مرهون خون پاک هزاران شهید و جانبازی است که در دفاع از ارزش های اسلامی که از اهل بیت عصمت و طهارت (س) به ما ارث رسیده است، جانفشانی کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان گفت: تلاش همه ما در جهت خدمت به بازماندگان خانواده شهدا و خدمت به جانبازان و آزادگان و ایثارگران وظیفه اخلاقی، عرفی و دینی و البته کمترین کار ممکن است.

حجت الاسلام پناهی اظهار کرد: خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، بزرگترین سرمایه‌های معنوی انقلاب و ملت هستند که یاد آنان اشاعه ارزش‌های ایثار و پایداری در جامعه محسوب می‌شود. در همین راستا دلجویی و دیدار با آنان، ادای دین به ارزش‌های انقلاب است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان خاطر نشان ساخت: گرچه با وجود گذشت چند سال از پایان جنگ، این حرکت کند بوده است، اما نشر ارزش‌های معنوی و اخلاقی با شمیم عطر خون شهیدان تأثیر بسزایی در اخلاق جوانان دارد و امید و انگیزه برای مبارزه با استکبار جهانی و همچنین ترویج فرهنگ عاشورایی را به‌دنبال دارد.

گفتنی است، حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی به مناسبت ایام محرم برنامه دیدار با خانواده های شهدا را برگزار کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار