دکتر حیدرپور گفت: بی توجهی به وضعیت فرهنگی و اقتصادی مردم موجب به وجود آمدن و افزایش خرید و فروش نوزادان شده است لذا مسئولان باید برای رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی قدم های کلانی بردارند و در اولویت قرار دهند.
کد خبر: ۸۷۶۳۴۶۸
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

دکتر محمد حیدرپور جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص افزایش خرید و فروش نوزادان در برخی شهر های کوچک و روستاها اظهار و تبعات آن در جامعه اظهار داشت: عوامل مختلفی را می توان در بروز و ظهور پدیده ها و معضلات اجتماعی موثر دانست، عوامل اقتصادی و فرهنگی در افزایش این معضل بسیار تاثیرگذار هستند.

این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: نباید به مسئله خرید و فروش نوزادان تک بعدی نگاه کرد بی توجهی به وضعیت فرهنگی و اقتصادی مردم موجب به وجود آمدن و افزایش خرید و فروش نوزادان شده است لذا مسئولان باید برای رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی قدم های کلانی بردارند و در اولویت قرار دهند.

دکتر حیدرپور با اشاره به نقش رسانه ها در کاهش خرید و فروش نوزادان گفت: رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی به موقع و آگاهی دادن به جامعه و بیان پیامد های آن درخصوص عواقب و تبعات خرید و فروش نوزادان در جامعه این معضل را تا حد زیادی کاهش دهند.

این جامعه شناس تصریح کرد: سازمان بهزیستی باید خانواده های معتادی را که صلاحیت نگه داری فرزند را ندارند شناسایی کرده و پویایی لازم را داشته باشد تا بتواند این معضل را در کشور حل کند زیرا خطرات بسیار زیادی برای جامعه خواهد داشت.

ارسال نظرات