خبرهای داغ:
حجت الاسلام کلباسی قرار گرفتن در مسیر ولایت ائمه اطهار(ع) را موجب حساس شدن حسگرهای تشخیص و خودداری از گناه در انسان دانست و گفت: همانگونه که وسیله سنجش وزن در طلا فروشیها خیلی حساس است، انسان هم هر چه در مسیر اهل بیت(ع) مهذّبتر شود ‏در صورت ارتکاب گناه، زودتر به اشتباه خود پی می برد.
کد خبر: ۸۷۶۳۵۶۶
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت الاسلام علی کلباسی، کارشناس مسائل مذهبی، امروز صبح در تکیه مرحوم مشک فروش ‏اصفهان، گفت: شیطان وقتی می خواهد انسان را فریب دهد و تحریک به گناه کند طوری وارد میدان می شود که خود انسان هم متوجه آن نمی شود و بدون اینکه بفهمد در دام او می افتد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: یکی از دامهای شیطان برای منحرف کردن زنان ما تحریک به بدحجابی و بی حجابی است، مواردی مشاهده شده که زنان چادری و محجبه بوده اند ولی متأسفانه به مرور زمان و به خاطر قرارگیری در موقعیتها و شرایط مختلف کم کم چادر از روی سرشان برداشته شده و فرد به سمت بد حجابی تمایل پیدا کرده است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید «وَ لا تَتَّبِعوا خُطُواتِ الشَّیطان»، بدحجابی و بی عفتی از خطوات شیطان است، ‏خانمها باید خیلی مراقب باشند پا در جای پای شیطان نگذارند، اگر احساس کردید از مسیر ولایت ائمه(ع) خارج می شوید باید مسیر خود را عوض کنید، همیشه خودتان را با قبل مقایسه کنید و ببینید چه تغییراتی کرده اید.

حجت الاسلام کلباسی اظهار داشت: هر چه انسان در مسیر اهل بیت(ع) مهذّبتر شود و خود را در این مسیر استوارتر کند وسیله سنجش حساستر می شود و وقتی مرتکب گناه و خطایی می شود زودتر به اشتباه خود پی می برد، همانگونه که وسیله سنجش وزن در طلا فروشیها خیلی حساس است و فشار هوای داخل مغازه چند سوتی روی وزن طلا تأثیر می گذارد.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: انسانهای پاک و پاکیزه هر چه پاکتر شوند حسگرهایشان قویتر می شود و فضای آلوده به گناه را زود تشخیص می دهند، آیت الله تبریزی در جلسه ای حضور داشت که شبهه غیبت مطرح شد و ایشان فرمودند چهل روز مرا به زحمت انداختید و این نشان دهنده حسگرهای قوی این گونه افراد در تشخیص گناه و معصیت است.

وی اظهار داشت: مرحوم آیت الله حائری یزدی به قدری مهذّب بودند و مراقبت داشتند که اگر روی سفره ای می نشستند که لقمه شبهه ناکی روی آن سفره بود احساس تهوع پیدا می کردند، روزی ایشان به خانه شخصی دعوت شد، صاحبخانه میوه برایشان آورد و ایشان نخوردند، وقتی صاحبخانه از فرزندش سؤال کرد که میوه ها را از کجا تهیه کرده متوجه شد که میوه ها را از مغازه خریداری نکرده بلکه بدون اجازه از باغ همسایه چیده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها