مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: 19 کارآموز به همراه 15 کارشناس در 16 رشته از استان سمنان به مسابقات ملی مهارت اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۶۳۵۷۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان، ابراهیم محمودی در نشست خبری با موضوع اعزام مهارت آموزان استان به المپیاد مهارتی که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن کنفرانس اداره کل فنی و حرفه ای استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: آماده سازی کارکنان و ارتقای سطح شاغلین در بخش صنعت یکی از سیاست های سازمان فنی و حرفه ای است.

وی افزود: امسال هفدهمین مسابقات ملی مهارت مجموعه انتخاب شدگان دوره شانزدهم و هفدهم به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2017 در امارت متحده عربی در ابوظبی برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: مسابقات ملی مهارت از دوم تا پنجم آبان ماه در 29 رشته مهارتی برگزار خواهد شد که حدوداً 492 نفر از جوانان ماهر کشور که از این تعداد 431 نفر مرد و 61 نفر زن هستند، با یکدیگر به رقابت می پردازند.

محمودی خاطرنشان کرد: هفدهمین مسابقات ملی مهارت در رشته هایی از جمله الکترونیک، تأسیسات الکترویکی، تراش سی ان سی، رباتیک، طراحی مهندسی مکانیک، فناوری اطلاعات، راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، فناوری طراحی گرافیک، کاشی کاری دیواری و کف، فناوری مد، کابینت سازی چوبی، مکاترونیک، فناوری خودروی، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، آجر چینی، جوشکاری، جواهرسازی، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم های تحت شبکه، ساخت و تولید، آشپزی و قنادی و طراحی فضای سبز برگزار می شود.

وی از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات را ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در جوانان و نوجوانان کشور، ارتقای سطح استانداردهای آموزشی و مهارتی در کشور، ایجاد بستری مناسب برای ارتقای مهارت فنی و حرفه ای در سطح کشور، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل تجارت فنی و حرفه ای، فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم بین جوانان کشور و جهان، کشف استعدادهای حرفه ای جوانان و ایجاد فرصتی برای شکوفایی استعدادها، ایجاد و انگیزه برای کسب و کار و حمایت از اینها تحت بانک نخبگان و اتصال این نخبگان به شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات کشوری در مرکز تربیت مربی و پژوهشهای فنی و حرفه ای کرج، در مرکز تخصص آموزش فنی و حرفه ای خودرو 9 دی کرج، و در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز برگزار می شود.

ابراهیمی بیان داشت: مسابقات ملی مهارت هر ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می شود و هر دو سال یکبار پذیرفته شدگان انتخابی این دو دوره در سال با برگزاری دوره های آمادگی اعزام به مسابقات جهانی می شوند.

وی گفت: در استان سمنان حدود 19 کارآموز به همراه 15 کارشناس در 16 رشته به مسابقاتملی مهارت در مراکزی که اعلام شد، اعزام می شوند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان خاطرنشان کرد: کارآموزان اعزامی از استان سمنان در رشته های فرز سی.ان.سی، تراش سی.ان.سی، اتصالات چوبی، ساخت و تولید، طراحی مهندسی مکانیک، لولکه کشی و گرمایشی، طراحی فضای سبز، فناوری اتومبیل، کاشی کاری دیوار و کف، آجرچینی، صافکاری اتومبیل، فناوری الکترونیک، طراحی وب، آشپزی، قنادی و فناوری مد به این دوره از مسابقات اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه این کارآموزان از شهرستان های سمنان، مهدیشهر، سمنان و شاهرود به عنوان نمایندگان استان سمنان هستند، گفت: 28 مهرماه تمام کارشناسان و ورود کارآموزان به مسابقات نیز سی ام مهرماه انجام خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان بیان کرد: رقابت کنندگان در یک برنامه زمانبندی مشخص از روز یکشنبه دوم آبان ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و هشتم و نهم آبان ماه نیز در مراسم اختتامیه برگزیدگان هفدهمین مسابقات ملی مهارت معرفی و تجلیل خواهند شد.

ابراهیمی بیان داشت: شانزدهمین دوره مسابقات انتخابی ملی مهارت در سال 94 در مرحله شهرستانی 470 نفر در 27 رشته شرکت کردند که از این تعداد 17 کارآموز در 14 رشته برگزیده شدند و امسال نیز با برگزاری مسابقات استانی در مردادماه به صورت متمرکز در سمنان از تعداد 450 نفر شرکت کننده 19 کارآموز در 16 رشته انتخاب شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها