غیبت مسئولان کلانشهر اراک در جلسه ستاد مدیریت بحران/ دولت با برنامه یا بی‌برنامه؟

غیبت برخی از مسئولین کلانشهر اراک در جلسه ستاد مدیریت بحران، بی برنامه بودن مدیریت استان را ملموس‌تر کرد.
کد خبر: ۸۷۶۳۶۴۶
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ این روزها مسئولین استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور چشم به راه سفر قریب‌الوقوع هیئت دولت به این استان هستند.

سفری که این روزها زمزمه‌اش بیش از پیش به گوش می رسد و جلسات پی در پی و دستپاچگی مسئولین استان حضور هیئت دولت را در همین روزها تائید می‌کند.

این روزها شاید خسته‌تر از مسئولین خبرنگارانی هستند که جلسات را یکی پس از دیگری حضور پیدا می کنند؛ جلساتی که برای برنامه‌ریزی سفر هیئت دولت باشد بی شک خبرنگاران دست پُر جلسه را ترک می کنند اما اگر جلسه ای باشد که با محوریت سفر رئیس جمهور نباشد خبرنگاران و دیگر مدعوین باید دقایقی را در جلسه معطل بمانند تا مقام مسئول در جلسه حضور یابد.

امروز جلسه مدیریت بحران کلانشهر اراک نیز از این قائله مستثنی نبود و با تاخیری نیم ساعته بدون حضور فرماندار برگزار شد.

جلسه‌ای که با محوریت رزمایش دفاع از کوی و برزن برگزار شد تا ضمن اعلام برنامه‌های برای این رزمایش دو روزه از سوی فرمانده سپاه ناحیه اراک به شرح وظایف سازمان‌های مختلف بپردازد.

در حالی جلسه برگزار شد که بیشتر مدیران دستگاه‌های متولی این کلانشهر حضور نداشتند؛ رزمایشی که قرار است در استان مرکزی برای نخستین بار در کشور به صورت شبانه برگزار شود، مانوری که براساس سناروی دشمن فرضی و با توجه به حضور تحرکات دشمن در مرزهای داخلی و خارجی کشور طراحی شده است تا بار دیگر توان و قدرت آمادگی نیروهای نظامی، انتظامی و ارگان‌های مختلف اجرایی را محک زند.

عدم حضور مسئولین و مدیران این کلانشهر در جلسه ستاد بحران شاید به نظر خودشان حائز اهمیت نباشد ولی از زاویه دیگر اگر مسئله را بررسی کنیم در می‌یابیم که مدیریت و کنترل منطقه تحت مدیریت در شرایط بحران بسیار حائز اهمیت است و حفظ جان مردم بیش از این‌ها اهتمام ویژه مسئولین را طلب می‌کند.

در بحث مدیریت بحران، پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است؛ همه دستگاه‌های اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا در هنگام بروز حوادث بتوانند در کمترین زمان ممکن بحران را مدیریت نمایند.


مروری بر اتفاقات و حوادث تلخ سال‌های اخیر در نقاط مختلف کشور نشان می‌دهد که بروز فجایع و غفلت مسئولین به امری عادی مبدل شده است؛ بروز رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی هشداری است برای مدیریت بحران تا از خواب غفلت بیدار شوند و در زمان آرامش به فکر مدیریت قبل از بحران باشند.

این تصور که شاید تا ثانیه‌ای دیگر بحرانی ایجاد شود باید ذهن عموم را به خود مشغول سازد و برای کاهش خسارات احتمالی برنامه‌ریزی لازم را داشت؛ اما جلسه امروز نشان داد که حضور هیئت دولت مهم‌تر از هر برنامه دیگری برای مسئولین استان است.

کلانشهر اراک به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار داشتن در کریدور ارتباطی شرق به غرب و 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار