فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه:

اصلاح اقتصاد بیمار کشور مستلزم اصلاح فرهنگ اقتصادی جامعه است

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه اصلاح اقتصاد بیمار کشور را مستلزم اصلاح فرهنگ اقتصادی جامعه دانست.
کد خبر: ۸۷۶۳۶۵۸
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی در همایش اقتصاد مقاومتی تربت حیدریه اظهار داشت: در این برهه حساس از تاریخ انقلاب اسلامی باید با برنامه ریزی مناسب و مدیریت هوشمندانه و انقلابی در راستای استحکام بخشی و مقاوم سازی اقتصاد مقاومتی بر گرفته از اقتصاد اسلامی گام مهم و اساسی برداشته تا مشکلات معیشتی مردم برطرف شود.
 
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت و بهره گیری از ظرفیت های داخلی و استفاده از منابع انسانی کارآمد، اقتصاد پر رونقی را می توان برای نسل های آینده رقم زد، اما لازمه آن اقدامی جهادگونه و مدیریتی انقلابی در این عرصه است.
 
گرایلی با بیان اینکه باید تحریمها را به فرصت تبدیل کرد، افزود: آنچه مسلم این است که تحریم‌ها فرصتی برای رشد و تعالی اقتصاد کشور بوجود آورده است و همه مسئولان باید در کنار مردم با نگاه به ظرفیت های داخلی و میدان دادن به اندیشمندان و مبتکران بومی اقتصاد درون زا را در کشور نهادینه کنند.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی یک بحث کاربردی و ریشه در عمل دارد و ادامه دهنده همان جهاد کبیری است که باعث امنیت و استقلال و پایداری تفکر دینی در ارائه یک الگوی جدید اقتصادی به دنیا می شود.
 
وی گفت: امروز اقتصاد سرمایه داری و کمونیستی هر دو به آخر راه رسیدند و برنامه ای برای مشکلات اقتصادی جامعه جهانی ندارند، لذا نظام اسلامی ایران با استفاده از این فرصت، ایدئولوژی اقتصاد مقاومتی را به جهانیان معرفی کرد که بواسطه آن می توان اقتصادی شکوفا و درون زا داشت.
 
گرایلی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی از دل رفتارهای مردم بیرون می آید و لذا رابطه مستقیمی با نحوه سبک زندگی و فرهنگ اقتصادی کشور دارد، بنابراین اصلاح اقتصاد بیمار کشور مستلزم اصلاح فرهنگ اقتصادی جامعه است.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه بیان کرد: در هر منطقه بنا به تخصص و توانمندی و منابع انسانی کارآمد و ظرفیت های موجود می توان پازل اقتصاد مقاومتی را تکمیل و بر اساس آن محصول تولیدی را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرد.
 
وی محصول استراتژیک زعفران در منطقه تربت حیدریه را از این نوع اقدام برشمرد و اضافه کرد: منطقه تربت حیدریه مستعد تولید زعفران و بعنوان قطب تولید این محصول با برداشت ۴٫۲ تن زعفران خشک در هر هکتار می تواند ضمن اشتغالزایی موثر و و تولید ثروت حتی از برگ های زعفران در عرصه رنگ آمیزی استفاده کرد و بجای خام فروشی همه نوع محصول از زعفران وارد بازارهای داخلی و خارجی شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار