مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح گازرسانی به 10 روستای باشت خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۳۷۷۱
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲

رحمان خادم اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته  گازرسانی به 59 روستا و تعداد 2 شهر از اقدامات امسال شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد است.

خادم عنوان کرد: در حال حاضر در استان کهگیلویه و بویراحمد اعتباری به میزان 75 میلیارد تومان به 12 پروژه گازرسانی شرکت گاز استان کهگیلیویه و بویراحمد تخصیص یافته است.

وی گفت: گازرسانی به 10 روستای باشت ازجمله روستای کوشک ظفری، پزین، تلخاب علیا، سلطان‌آباد، دمیه، چهارراه گشین، بیدک علیا، ده کهنه نظری، تلخاب سفلی بیدک و شهرک پاقلات امسال اعتباری به میزان یک میلیارد و 800 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

خادم با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام شهرستان گچساران تصریح کرد: در حال حاضر طرح گازرسانی به روستاهای گناوه لری و آبریگون به طول 18 کیلومتر و اعتباری به میزان 33 میلیارد ریال در دست اقدام است که 138 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان ساخت: 2 پروژه در شهرستان گچساران در دست تعریف است که در آینده نه چندان دور به مناقصه گذاشته می‌شود.

وی به پروژه‌های گازرسانی به شهرهای قلعه‌رئیسی و دیشموک اشاره کرد و گفت: فاز اول گاز رسانی شهرهای قعله رئیسی و دیشموک که با جمعیتی حدود 6 هزار نفربه فاصله 52 و 70 کیلومتری شمال شهر دهدشت واقع شده است در دست اجراست.

خادم تصریح کرد: با توجه به جمعیت خاص جغرافیایی، صعب‌العبور بودن منطقه و هزینه سرانه بالا تاکنون گازرسانی به این مناطق انجام نشده است.

 خادم عنوان کرد: با پیگیری‌های مسؤولان در بخش‌های مختلف، گازرسانی به این دو شهر در برنامه‌های شرکت گاز استان قرار گرفته است. فاز اول این طرح در سال 94 کلنگ‌زنی شده و عملیات این طرح در دست اجراست.

خادم در ادامه افزود: طرح گاز رسانی به شهر قلعه‌رئیسی و دیشموک در حال حاضر 14 درصد پیشرفت داشته که حدود 70 میلیارد ریال هزینه در برداشته است و مطابق برآورد انجام شده تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه در صورت تامین اعتبار 500 میلیارد ریال نیاز داشته و حدود 3 سال به طول خواهد انجامید.

وی به روستاهای لوداب اشاره کرد و گفت: طرح گازرسانی به روستاهای لوداب که حدود 19 روستا را در بر دارد و میزان شبکه‌گذاری به طول 22 کیلومتر و اعتباری به میزان 15 میلیارد ریال دارد با اجرایی کردن این طرح حدود 897 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی به مطالبات شرکت گاز اشاره کرد و گفت: تعداد 11 جایگاه سی‌ان‌جی به مبلغ 18 میلیارد تومان به شرکت گاز استان بدهکار هستند.

ارسال نظرات