مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد تعداد ثبت‌نام شدگان کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در سامانه سماح را 4 هزار و 100 نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون برای هزار و 860 نفر از آن‌ها ویزا صادر شده است.
کد خبر: ۸۷۶۳۷۷۳
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳

رحمان فاضلی امشب در جلسه شورای اداری شهرستان بویراحمد با اشاره به نزدیک شدن اربعین حسینی اظهار کرد: با نزدیک شدن به اربعین حسینی شور و شوق حسینی روز به روز در بین مردم با سوز و حرارت بیشتری متجلی می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اربعین حسینی را فرصتی استثنایی برای تداوم بخشی به نهضت عاشورا عنوان کرد و گفت: اربعین حسینی در بین شعائر الهی جایگاه ویژه خود را پیدا کرده است.

وی بیان کرد: با محوریت وزارت کشور و با همکاری دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های اربعین حسینی با تشکیل 12 کمیته کشوری و هشت کمیته استانی شروع شده است.

این مسؤول در ادامه با تاکید بر اینکه کمیته ثبت‌نام و اعزام با مسئولیت حج و زیارت بوده، گفت: با فعال کردن سامانه سماح کار ثبت‌نام مشتاقان ابا عبدالله الحسین (ع) را از 16 مردادماه شروع کردیم.

فاضلی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه سماح دو قابلیت مهم و اساسی برای زائران در نظر گرفته شده، گفت: با ثبت‌نام در سامانه سماح علاوه بر ثبت‌نام و اخذ ویزا به صورت سیستمی هزینه‌های سفر به صورت شفاف مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: متقاضیان با ورود به سامانه سماح کار ثبت‌نام مقدماتی، انتخاب دفتر زیارتی، انتخاب سرگروه، مرز خروجی، زمان خروج از مرز و وسیله نقلیه سفر خود را مشخص می‌کنند.

این مسؤول در ادامه تصریح کرد: با ثبت‌نام قطعی و پرداخت سیستمی هزینه سفر مدارک خود را به دفاتر مجاز زیارتی تحت پوشش حج و زیارت تحویل دهند تا دفاتر پیگیر صدور ویزای قانونی و ارائه آن به متقاضی باشند.

فاضلی تعداد ثبت‌نام شدگان کهگیلویه و بویراحمدی در سامانه سماح را 4 هزار و 100 نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون برای هزار و 860 نفر از آن‌ها ویزا صادر شده است.

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود چند توصیه مهم به زائران کرد و گفت: ثبت‌نام و اخذ ویزا فقط از طریق سامانه سماح صورت گیرد چرا که بدون ویزا اجازه خروج از مرز به کسی داده نمی‌شود.

وی اذعان کرد: تمامی زائران اربعین حسینی باید در سال جاری تحت پوشش بیمه قرار گیرند و این مهم از طریق سامانه سماح انجام خواهد گرفت.

فاضلی هزینه ویزا را 40 دلار عنوان کرد و گفت: 25 هزار تومان هزینه بیمه و پزشکی و 10 هزار تومان هزینه کارگزاری خواهد بود.

این مسؤول در ادامه به چند نکته مهم و اساسی پیرامون اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه سفر به صورت سیستمی انجام میشود لذا در صورتی که هر یک از اعضای گروه انصراف دهند هزینه به حساب سرگروه بازگشت داده می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در ایام اربعین حسینی سفر کاروان‌های عادی از 12 تا 22 صفر به دلیل هدایت و هماهنگی و خدمات‌رسانی مناسب‌تر به زائران انجام نمی‌گیرد.

فاضلی تاکید کرد: هرگونه ادعایی توسط سودجویان فرصت‌طلب در خصوص اخذ ویزا با هزینه‌های کمتر غیر واقعی بوده و در صورت صدور ویزای جعلی با توجه به کنترل‌های سیستمی از خروج آن‌ها در مرزها جلوگیری می‌شود لذا خواهشمندیم صرفا از طریق سامانه سماح اقدام شود.

وی در پایان بیان چند نکته را ضروری دانست و گفت: زائرین در انتخاب سرگروه و مدیر کاروان خود دقت لازم را داشته باشند که توانایی مدیریتی و صلاحیت اخلاقی داشته باشند تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوند.

ارسال نظرات