مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: جامعه بزرگ دانش آموزی بهترین محیط یاران و سفیران طبیعت در بین خانواده ها و جامعه برای ترویج فرهنگ زیست محیطی هستند.
کد خبر: ۸۷۶۳۷۷۹
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
سید اسدالله هاشمی روز سه شنبه در آیین آغاز طرح فرهنگی 'ساعتی با محیط بانان در مدارس' در جمع دانش آموزان مدرسه شهید علی پور یاسوج افزود: حفظ محیط زیست از جمله منابع حیاتی آب وخاک و هوا امروز بیش از گذشته نیازمند مشارکت همگانی است.
وی به رها سازی زباله ها در طبیعت و محیط های مسکونی اشاره کرد و گفت: قشر دانش آموز برای فرهنگ سازی در این عرصه برای داشتن محیط زیست سالم و پایدار از رسالت مهمی برخوردارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: در قالب طرح فرهنگی 'ساعتی با محیط بانان در مدارس'، محیط بانان هر هفته یک ساعت با حضور در مدارس استان و شهرستان ها به بیان مسائل زیست محیطی می پردازند.
هاشمی با بیان اینکه داشتن محیط زیست سالم و پویا همراه با جلب مشارکت مردمی در حفاظت از گونه های حیات وحش از مهم ترین اهداف این طرح فرهنگی است، افزود: با اجرای آن در آینده در هر خانه یک محیط بان فعالیت خواهد داشت.
در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 300 هزار هکتار منطقه حفاظت شده و شکارممنوع وجود دارد و بیش از 65 محیط بان نیز مراقبت از این زیستگاه های مهم را بر عهده دارند.
ارسال نظرات