خبرهای داغ:
پنجمین شب از مراسم عزاداری و سوگواری هیات رزمندگان اسلام عاشقان ثارالله شاهین شهر
کد خبر: ۸۷۶۳۸۱۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج از شاهین شهر،حجت الاسلام محمدی در جمع رزمندگان وپیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس و عزاداران حسینی در هیات رزمندگان اسلام عاشقان ثارالله شاهین شهر و میمه در یادمان شهدای گمنام، با تاکید بر ضرورت جهاد در دین اسلام گفت:زمانی که بحث دین در جامعه بشری مطرح شد خداوند برای بقا دین بحث جهاد را مطرح نمود به خصوص در دین اسلام که اذیت و ازار مشرکان به حد علی خود رسیده بود و مسلمانان به انسجامی دست پیدا کرده بودند بحث قتال و جهاد مطرح شد.

وی افزود:همانطور که در نهج البلاغه در بیانات امیر المومنین علیه السلام آمده جهاد مایه عزت اسلام است و هیچ گاه تعطیلی ندارد و تا زمانی که دشمن وجود دارد و دشمنی می کند،جهاد هم وجود دارد.

امام جمعه موقت شاهین شهر با تاکید بر حفظ روحیه جهادی در کشور گفت:تاوقتی روحیه جهادی در تمامی عرصه ها در جامعه دینی زنده باشد فرمایش همانی است که حضرت امام خمینی رضوان الله علیه فرمودند"امریکاهیچ غلطی نمی تواند بکند"اما اگر زمانی غفلت شود و سیاستمدارانی روی کار بیایند که روحیه مجاهدت نداشته باشند آن وقت دشمن راه را پیدا می کند،لذا مقام معظم رهبری حفظه الله با رصدی که از شرایط کشور و منطقه دارند واژه جهاد کبیر را مطرح می کنند.

وی ادامه داد:جهاد کبیر یک واقعیت و حقیقت فراگیر است که تمامی انبیای الهی و معصومین علیهم السلام مشی و سیره خود قرار داده بودند.

حجت السلام محمدی با تشریح جهاد کبیر از منظر فرهنگی،اقتصادی و سیاسی گفت:جهاد کبیر با انفعال ووادادگی  موثر نمی شود بلکه با حضور در میدان و داشتن روحیه جهادی امکان پذیر است.

حجت السلام محمدی در پایان با برشمردن الزامات جهاد کبیر گفت:یکی از راههای مجاهدت در اسلام ناب محمدی تبیین جهاد کبیر است بنابراین وظیفه ماست که بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله را برای عموم مردم تبیین و تشریح کنیم

گفتنی است این مراسم با نوحه خوانی و مداحی برادر چایچیان به پایان رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها