مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از حضور فعال دانشجویان قرآنی در اجرای برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۳۸۱۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان اظهار داشت: نسبت به برگزاری جلسات متعدد با هیئات مذهبی برجسته در خصوص راه‌اندازی و حرکت دسته‌های عزاداری به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص و برگزاری مراسم نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و قرائت زیارت عاشورا در استان سمنان اقدام شده است.

وی گفت: جلساتی با متولیان موقوفات غیرمتصرفی مرتبط با موضوع برای تبیین دستورالعمل و اجرای نیات در امامزادگان و بقاع متبرکه نیز برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: با توجه به سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، اطعام زائران باید به صورت هدفمند و به همراه عزاداری و سخنرانی در جهت ایجاد بصیرت عاشورایی و منطبق با شرایط ابلاغی دستورالعمل انجام پذیرد.

واحدی بیان کرد: ادارات و دفاتر نمایندگی موظفند موقوفات منطبق با نیات عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) و غیرمقید به مکان را به سمت برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه سوق داده و نسبت به نصب بنر در محل برگزاری اقدام کنند.

وی تصریح کرد: باید نسبت به دعوت و حضور فعال دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برای اجرای مطلوب‌تر برنامه‌ها در ایام محرم و صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام لازم به عمل آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، فضاسازی و انجام تبلیغات محیطی مناسب با نصب بنر، پوستر و جملاتی از بیانات امام (ره) و مقام معظم رهبری با موضوع قیام عاشورا در سطح شهرستان‌ها را از دیگر اقداماتی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها