خبرهای داغ:
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان:

مهاجرپذیری شاخصه بارز روستاهای شهرستان نجف‌آباد است

مهندسی بهمنی در بازدید از طرح های عمرانی روستای نهضت آباد که با حضور سرپرست معاونت امور دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور و 23نفر از مدیران دفاتر امور روستایی و دهیاری های کشور برگزار شد، گفت: مشخصه بارز روستاهای شهرستان نجف آباد، مهاجرپذیر بودن آن است که نه تنها ورشکسته نیستند بلکه اکثر طرح های عمرانی این روستا با همت مردم انجام شد.
کد خبر: ۸۷۶۳۸۵۹
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف‌آباد، سعید جندقیان بیدگلی، پیش از ظهر امروز به همراه 23 نفر از مدیران دفاتر امور روستایی و دهیاری‌های کشور از طرح‌های عمرانی روستای نهضت آباد نجف‌آباد بازدید و ورزشگاه این روستا به صورت نمادین افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم عیسی بهمنی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: رمز موفقیت در تمام کارهای عمرانی، همت، همفکری و تعامل دولت و ملت است.

وی در ادامه بیان داشت: گاهی حتی پول هم کاری نمی‌کند، اگر مدیر باشد ولی زیرمجموعه‌ها تعامل و همفکری لازم وجود نداشته باشد، هیچ یک از طرح‌های عمرانی به بهره‌برداری نخواهد رسید.

بهمنی با اشاره به افتخارات شهرستان نجف‌آباد در قبل و بعد از پیروزی انقلاب به خصوص در دوران 8 ساله دفاع مقدس ادامه داد: این شهرستان همیشه هم دارای مدیران خوبی بوده و هم مردم همیشه در صحنه‌ای داشته که همه جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را توأمان با هم دارند.

وی با تقدیر از تلاش‌های مسؤولان و دهیاری‌های روستاهای نجف‌آباد بیان داشت: اغلب طرح‌های عمرانی در روستای نهضت آباد به عنوان یکی از روستاهای این شهرستان نجف‌آباد، با چاشنی کمی از کمک‌های دولتی آغاز شده و اکثریت و گاهی حتی صد در صد هزینه‌های عمرانی در این روستا به عهده خود مردم روستا و خیرین بوده است.

 مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان درباره شاخصه اصلی روستاهای شهرستان نجف‌آباد خاطرنشان کرد: اکثریت روستاهای شهرستان نجف‌آباد نه تنها ورشکسته نیستند و مهاجرت در آن‌ها به صفر رسیده است، بلکه مهاجرپذیر نیز شده‌اند و این امر به برکت فعالیت‌های شایسته‌ای که در روستاهای شهرستان با همت و تعامل مردم و مسؤولان انجام شده است.

در ابتدای مراسم محمدی کیا، بخشدار شهرستان نجف‌آباد درباره مشخصات بارز روستای نهضت آباد بیان داشت: این روستا با جمعیتی بالغ بر 3 هزار و 800 نفر دارای 1150 خانوار و وسعت 550 هکتار است که در دوران دفاع مقدس، این روستا 16 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی در ادامه گفت: شهرستان نجف‌آباد در بخش مرکزی دارای 6 روستا در قالب دو دهستان است که سرآمد روستاهای غرب استان هستند و در میزان نرخ مهاجرت‌پذیری این روستاها نه تنها منفی نیست بلکه مثبت است و با این رشد مهاجرت‌پذیری در این روستاها، دیگر از روستا تبدیل به روستا شهر شده‌اند.

در ادامه این مراسم پارک روستای نهضت آباد به عنوان اولین طرح عمرانی موفق مورد بازدید مسؤولان قرار گرفت.

این پارک با مساحتی بالغ بر 8 هزار مترمربع در سال 88 کلنگ زنی شده و با هزینه 70میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است که سالی 500 میلیون هزینه نگهداری از آن است که شاخصه بارز در این پارک، مسؤولان نگهداری و حفاظت از پارک به عهده یکی از دهیاران خود نهضت آباد است.

انتهای پیام/63091/ 40

ارسال نظرات
آخرین اخبار