خبرهای داغ:
مسئول هیئت موج الحسین(ع) قم با اشاره به اینکه محور همه برنامه های هیئت، شهدا می باشد، گفت: متاسفانه پول برخی هیئت ها را انگلیسی ها تامین می کنند.
کد خبر: ۸۷۶۳۹۶۷
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، علی حاجی زاده، مسئول هیئت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به اینکه حدود 18 یا 19 سال پیش این هیئت برپا شد، اظهار داشت: ما حکم برپایی این هیئت را از بی بی دو عالم حضرت فاطمه معصومه(س) گرفتیم.

وی ادامه داد: وقتی هیئتی می خواهد برپا شود این گونه نیست که چند نفری دور هم تصمیم به برپایی هیئت بگیرند اگر هم این‌گونه باشد این هیئت دوامی ندارد.

مسئول هیئت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: یاد دارم 40شب، حرم حضرت معصومه(س) نذر کردم و 40 شب رفتم و از ایشان تقاضا کردم که حکم این هیئت را امضا کنند چرا که اگر حکم این هیئت را ایشان امضا کنند این هیئت پایدارِ خواهد بود اما اگر با نفس و مسائل پیش پا افتاده باشد با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: این هیئت به نام حسینه معروف می باشد یعنی همه این هیئت را به نام هیئت موج الحسین می شناسند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه هیئت در ابتدا در خانه ها برگزار می شد و تا سه سال اسمی نداشت، بیان داشت: بعد از سه سال حاج منصور ارضی گفتند که اسم هیئت را ابا عبدالله الحسین(ع) بگذاریم و در آن زمان در قم هیچ هیئتی به این نام نبود.

وی عنوان داشت: در ابتدای هیئت با مداحی میرداماد و بعد هم با مداحی سلحشور برنامه های ویژه را شروع کردیم و هنوز هم در برنامه های ویژه این دو بزرگوار را دعوت می کنیم.

مسئول هیئت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به اینکه به مدت 4سال است که حسینیه موج الحسین را خودمان ساخته ایم، گفت: در حال حاضر دشمن هم در این عرصه در حال فعالیت است و برخی هیئت ها پول های انگلیسی خرج می کنند و از سبک های غربی در عزاداری های استفاده می کنند که باید به این موضوع بسیار توجه کنیم.

وی ضمن اشاره به بحث مالی افزود: بحث مالی هیئت از سوی 15 نفر از افراد که همه از رزمندگان جبهه، ستاد پشتیبانی جبهه هستند که دور هم جمع شده و از هزینه های شخصی خود برای هیئت خرج می کنند و فرد دیگری از نظر مالی کمک این هیئت نیست.

حاجی زاده با اشاره به اینکه برنامه های هفتگی هیئت جمعه شب ها برگزار می شود، گفت: برنامه های ما در طول سال تربیتی برای همه اعضای هیئت می باشد .

وی ادامه داد: در این هیئت 115 خادم ثابت زن و مرد حضور دارند که سالانه در 18 برنامه ویژه که برگزار می کنیم حضور مستمر دارند.

مسئول هیئت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به اینکه از کنار این هیئت یک هیئت نوجوانان تشکیل داده ایم، خاطرنشان شد: این هیئت را ایجاد کردیم تا مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن بایستیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های ویژه ای ما که 10سال هم قدمت دارد هر برنامه ویژه در طول سال را به نام یک شهید نامگذاری می کنیم و یکی از شاخصه های ما استفاده از سخنان امام و رهبری در هیئت و امور هیئت می باشد.

حاجی زاده افزود: در طبقه بالای حسینه مهدکودکی راه اندازی کرده ایم که در هنگام مراسمات مادران و پدران با خیال راحت به عزاداری خود برسند به گونه ای که در هنگام ورود به حسینه فرزند خردسال خود را تحویل مسئولین مهد می دهد و در هنگام خروج آن‌ها را دوبار تحویل می گیرد.

وی در کلام آخر گفت: شاخصه تمام کارهای فرهنگی ، شهداء می باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها