مدیر کل کانون پرورش فکری استان خبر داد:

چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره بین المللی قصه گویی

فرزاد رحیمی از برگزاری بخش استانی نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی، در چهار محال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۳۹۹۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان،‌ با اشاره به اینکه قصه ها می تواند از نظر تربیت اجتماعی، عاطفی و اخلاقی نیز موثر واقع شوند و بسیاری از مقررات، هنجارهای اجتماعی و دستورالعمل های زندگی را منتقل کنند. چگونگی روبرو شدن با مشکل ها، حل آن ها و بسیاری از الگوهای رفتاری در گروه ها و طبقه های مختلف اجتماعی و سنی در داستان ها بیان می شود توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان واسطه تربیتی قصه گویی را از اهداف جزیی این جشنواره عنوان کرد.

فرزاد رحیمی، ارتقای کمی و کیفی فعالیت قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری استان، ایجاد زمینه لازم برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه گویان آزاد و کانونی، کارشناسان و اساتید حوزه ی قصه و قصه گویی، ترویج و نهادینه‌سازی سبک زندگی ایرانی – اسلامی در کودکان و نوجوانان به واسطه ی قصه گویی را از جمله اهداف کلی این جشنواره دانست.

وی افزود این جشنواره در بخشهای قصه گویی، مقاله نویسی (سمینار قصه­گویی)، داستان نویسی رضوی و برنامه های جنبی برگزار می شود.

مدیر کل کانون با تاکید بر ترویج فرهنگ قصه گویی شرکت مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، سیار روستایی، شهری و پستی کانون، کلیه‌ی علاقمندان به قصه گویی اعم از؛ کارکنان ستادی کانون و بخش آزاد (معلمان، دانشجویان، اولیای تربیتی و...) را آزاد دانست و افزود: در بخش ویژه؛ قصه‌گویی پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها ، قصه‌گویی نوجوانان ( 14 تا 17 سال )، قصه‌گویی مربیان فراگیر نیز مورد داوری قرار خواهد گرفت.

فرزاد رحیمی، نقل قصه هایی با محور موضوعی «زندگی به سبک ایرانی - اسلامی»، موضوع آزاد با درون مایه آموزشی، قصه‌هایی با محورموضوعی رضوی را از جمله محورهای موضوعی جشنواره عنوان کرد.

شایان ذکر است: مرحله ی استانی این جشنواره از 3 الی 5 آبان ماه در محل سالن سینمای اداره کل کانون واقع در میدان ابو ریحان شهرکرد اجرا و مرحله بین المللی آن در روزهای 27 تا 30 بهمن ماه 1395 برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار