پژوهشگر خانواده با اشاره به نرخ بالای بیکاری در گفتگو با «بسیج»:
صباغی گفت: زمانی که جوانان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه می‌کنند این‌قدر مراحل دریافت وام طولانی و پر پیچ وخم است که جوانان جویای کار از دریافت وام منصرف می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۶۴۰۰۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

حمیدرضا صباغی پژوهشگر خانواده و جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به نرخ بالای بیکاری جوانان در کشور گفت: با بالا رفتن نرخ بیکاری، نرخ توانمندی پایین‌ می آید و اگر نرخ توانمندی اجتماعی جامعه پایین بیاید باشد نرخ بیکاری بیشتر می شود.

وی در ادامه گفت: این روزها متولدین دهه هفتادی‌ به بازار کار آمده و در کنار متولدین دهه شصتی‌ جویای کار هستند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد افراد متقاضی کار در صف بیکاری بیش از پیش افزایش یابد.

این پژوهشگر خانواده و جامعه‌شناس با اشاره به اینکه دولت تدبیر با وعده حل مشکل بیکاری آمد اما اکنون تمام مشکلات را به گردن دولت قبلی می‌اندازد، خاطر نشان کرد: بسیاری از تولیدات کشور فلج شده‌اند و عملاً تولید در پایین‌ترین حد خود است و نه تنها اشتغال ایجاد نشده بلکه به سبب کم رونق بودن بخش تولید خیلی‌ها هم بیکار شده‌اند،ر اما نکته جالب اینجاست که با اوضاع نا به سامان بازار کار عده‌ای دلیل مشکلات اقتصادی را پُرتوقعی جوانان می‌دانند !

وی در پایان با بیان اینکه اگر نگاهی به اطراف بیندازیم خواهیم دید آمار بیکاران خیلی بیشتر از این تعدادی است که مرکز آمار اعلام می‌کند، یاد آور شد: مسئولین صحبت از وام‌های اشتغال‌زایی می‌کنند، اما به چه کسی پرداخت می‌شود خدا می‌داند. زمانی که جوانان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه می‌کنند این‌قدر مراحل دریافت وام طولانی و پر پیچ وخم است که جوانان جویای کار از دریافت وام منصرف می‌شوند.

ارسال نظرات